الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** افزایش 10 درصدی حقوق کارمندان در سال 97 از مهمترین اخبار سراسری مورد توجه شبکه های اجتماعی بود.محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت با بیان اینکه پیش بینی ما برای سال آینده، تورم زیر ۹ درصد است، گفت: حقوق کارکنان دولت در سال ۹۷، ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.
*** ادعای مرگ خاوری نیز از اخبار مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری، جمعه شب در شبکه‌های اجتماعی، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه محمودرضا خاوری در کانادا به قتل رسیده اما تاکنون هیچ منبع‌ رسمی این خبر را تأیید نکرده است. محاکمه غیابی محمودرضا خاوری مدیر عامل پیشین بانک ملی، به اتهام اختلاس سه هزار میلیارد تومانی از خزانه کشور از مدتی پیش در دادگستری تهران در حال اجراست.
*** صدور رای پرونده اهورا نیز دیگر خبر مورد توجه بود. رئیس کل دادگستری گیلان، از صدور رای پرونده کودک آزاری و قتل اهورای ۳ ساله خبر داد.وی گفت: متهم بخاطر اتهام به قتل به قصاص نفس و برای جرم تفخیذ به عنف به یکصد ضربه شلاق و ۲ سال تبعید محکوم شد. وی ادامه داد: متهم برای جرم کودک آزاری به ۶ ماه حبس و پرداخت ارش و برای شرب خمر به ۸۰ ضربه شلاق به عنوان حد محکوم شد.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** نامه علی اکبر ولایتی در باره مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد نجف آباد در صدر اخبار محلی مورد توجه قرار گرفت. به گفته برخی از منابع خبری، علی اکبر ولایتی رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای به رئیس دانشگاه آزاد نجف‌آباد در باره بروز برخی حواشی در مراسم روز دانشجو در این واحد تذکر داد. در چند روز گذشته فیلم کوتاهی از حاشیه مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد نجف آباد در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود. رییس دانشگاه آزاد نجف‌آباد در این زمینه اعلام کرده‌ است که با افراد خاطی، برخورد شد و تصاویر مربوط به حواشی روز دانشجو با غرض ورزی و برنامه ریزی از پیش تعیین شده منتشر شده است.
*** برگزاری شوی زیورآلات در کاشان نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. برخی از منابع خبری با انتشار فیلمی ادعا کردند که شوی زیورآلات در خانه تاریخی نگین در شهر کاشان برگزار شده است. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفته است : شخص متخلف برگزاری شوی زیورآلات در کاشان، از سوی دستگاه قضایی دستگیر شده است. مصطفی جوادی‌مقدم افزود: یک برنامه رونمایی از محصولات زینتی در شهرستان کاشان تخلفاتی را در پی داشت که این تخلفات، یکی پخش همزمان مراسم عمومی از فضای مجازی است که این موضوع خلاف مقررات است و نکته دیگر اقداماتی است که خلاف شئون اسلامی در این برنامه رخ داده است.
*** قتل پسر جوان در نزاع خیابانی نیز دیگر خبر مورد توجه بود. سرهنگ یاردوستی فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: روز جمعه در یک نزاع خیابانی جوان 28 ساله اصفهانی در اثر شدت ضربات وارده جان خود را از دست داده بود و قاتلان او از صحنه درگیری متواری شده بودند. مأموران با انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند عوامل این قتل را که 3 نفر بودند شناسایی و در کمتر از 12 ساعت پس از وقوع قتل در مخفیگاه خود دستگیر کنند.
*** گران شدن 80 درصدی قیمت جوجه یکروزه در اصفهان نیز دیگر خبر مورد توجه بود. برخی از منابع خبری به نقل از دبیر انجمن مرغداران گوشتی اصفهان عنوان کردند که اواخر مهر امسال نرخ جوجه یکروزه به قیمت واقعی نزدیک شد، اما اکنون با افزایش ۸۰ درصدی در اختیار مرغداری‌های اصفهان قرار می‌گیرد. پاکزاد با بیان اینکه در 47 روز گذشته نرخ جوجه یکروزه اندکی به قیمت واقعی نزدیک شد و با بهای 1500 تا 1600 تومان در اختیار مرغداری‌های اصفهان قرار گرفت، افزود: در حال حاضر قیمت جوجه یکروزه با افزایش 80 درصدی با بهای 2200 تا 2300 تومان به مرغداری‌ها فروخته می‌شود.
گ/3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.