الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
***تصویب پخش زنده مناظره های تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در صدر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته قرار داشت.
پس از چند روز بحث در مورد پخش زنده یا ضبطی مناظره نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری، با تصویب کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، تصمیم نهایی بر این شد که مناظره های نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از صدا و سیما به صورت زنده پخش شود. همچنین مراسم قرعه کشی برنامه های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در صدا و سیما ساعت 22 یکشنبه برگزار و بطور زنده از چند شبکه رادیو و تلویزیون پخش می شود.
***نطق میان دستور عارف در مجلس و درخواست وی برای لغو ممنوع التصویری برای یاران انقلاب نیز از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود.به گزارش ایرنا، محمدرضا عارف گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران از چنان اقتدار، ثبات و پشتیبانی مردمی برخوردار است که هرگونه حصر، ایجاد محدودیت و ممنوع التصویری دلسوزان و یاران انقلاب درشان این نظام نیست و باعث ایجاد هزینه‌های غیرضروری و جبران ناپذیر شده و می‌شود. عارف از رییس جمهوری خواست تا با استفاده از جایگاه قانونی خود و با استفاده از تجربیات گذشته، با رایزنی با ارکان نظام، اطمینان لازم را فراهم کند که با رفع حصر و برطرف شدن محدودیت‌های موجود، نه تنها تهدیدی متوجه امنیت و آرامش کشور نخواهد شد، بلکه تلخی حوادث گذشته با شیرینی تفاهم و همدلی جایگزین می‌گردد. نماینده مردم تهران در مجلس با تقدیر از دستاوردهای دولت یازدهم در رشد اقتصادی، مهار تورم و طرح تحول سلامت، برجام را موفقیت ارکان نظام دانست و گفت: این مهم نباید به بهانه کشمکش‌های انتخاباتی، مورد خدشه و تهدید قرار گیرد.
***تکذیب لغو کنسرت موسیقی فریدون آسرایی در گناباد نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود.به گفته فرماندار گناباد، برگزاری کنسرت فریدون آسرایی در این شهر که قرار بود در چهارم اردیبهشت جاری برگزار شود، لغو نشده بلکه تا اخذ کامل مجوزهای قانونی به تعویق افتاد.
*** قطع برق حین سخنرانی حسن روحانی در مراسم بزرگداشت کارگر در قزوین و معرفی رسانه هایی که حق تبلیغ برای نامزدهای انتخاباتی ندارند نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی اصفهان:
***بهره برداری از ایستگاه میدان انقلاب قطار شهری اصفهان تا خرداد سالجاری نیز از مهمترین اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود. به گفته مشاور عالی شهردار اصفهان تا خرداد امسال خط یک قطار شهری با بهره برداری از ایستگاه های میدان امام حسین(ع)، انقلاب، سی و سه پل، شریعتی و آزادی به میدان آزادی می رسد و تا پایان سال هم ایستگاه های دانشگاه اصفهان، کوی امام، کارگر و صفه در مدار بهره برداری قرار خواهید گرفت.
شعرباف افزود:طی چند روز آینده فاصله زمان حرکت قطار شهری اصفهان از نیم ساعت به کمتر از 15 دقیقه کاهش می یابد.
*** آغاز به کار ستادهای انتخاباتی روحانی و رئیسی در استان اصفهان و مناظره زیباکلام و رامین در دانشگاه صنعتی اصفهان با موضوع انتخاب دوازدهم و حاشیه های مربوط به آن نیز از دیگر اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی بود.
گ/301/6027
انتشار: شکراللهی
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.