الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** تصمیم گیری درباره پخش زنده یا غیر زنده مناظره های انتخابات ریاست جمهوری در صدر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته قرار داشت. وزیر کشور اعلام کرد که نظر نهایی در مورد برگزاری زنده مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری روز شنبه در جلسه کمیسیون نظارت امنیت انتخابات اعلام می شود. رحمانی فضلی با بیان اینکه در مناظره های غیر زنده، نماینده نامزدها حضور داشته و مواردی از جمله تهمت ها و مسائلی را که شئونات اخلاقی رعایت نشود، حذف می شود، گفت: اولین کسی که درباره این مسئله ( پخش غیر زنده) اعتراض کرد، رئیس جمهور بود. وی افزود: امروز جلسه ای به این منظور برگزار می شود، استدلال ها عنوان شده و اگر اقناع کننده باشد، مناظره ها به صورت زنده پخش خواهد شد.
*** نامه احمد توکلی درباره پخش زنده مناظره های انتخاباتی نیز از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. این نماینده پیشین مجلس در نامه ای از کمیسیون تبلیغات انتخابات خواست تا سریعا به مطالبه عمومی مبنی بر پخش زنده مناظره ها پاسخ مثبت دهد. توکلی در نامه خود نوشته است که ظرفیت گفتگوی چهره به چهره یکی از شاخص های مهم یک رئیس جمهور است که در فضای واقعی قابل آزمون است که در مناظرات زنده رخ می دهد.
*** افشای دروغ عجیب تعطیلی بزرگ‌ترین کارخانه دوچرخه‌ سازی در پسا برجام نیز از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. روزنامه ایران در گزارشی نوشته است: فهرست کردن کارخانه‌هایی که در دولت روحانی تعطیل شده امروز یکی از مشغله‌های کاری رسانه‌های مخالف دولت شده است. ادعای تعطیلی کارخانه دوچرخه‌سازی، تعطیلی شرکت داروگر، ارج و ده ها مورد از این نمونه در این زمره قرار دارد که البته تکذیب‌های متعدد این کارخانه‌ها که اخبار تعطیلی خود را دروغ می‌خوانند در رویه تخریبگران و رسانه‌های منتقد اثر نداشته و بار دیگر این دروغ‌ها تکرار می‌شود. به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت، کارخانه دوچرخه‌سازی که اخیراً از آن صحبت به میان آمد، 7 سال پیش تعطیل شده بود. بر اساس صحبت‌های خادم منصوری، واردات بی‌رویه عامل ورشکستگی کارخانه دوچرخه‌سازی بوده است.
*** انتساب وزیر مسکن دولت احمدی نژاد به عنوان رییس ستاد انتخابات سید ابراهیم رییسی نیز در زمره اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی قرار داشت. بر اساس گزارش کانال تلگرامی حجت الاسلام رییسی، با حکم سید ابراهیم رئیسی، علی نیکزاد رئیس ستاد انتخابات وی شد.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی اصفهان:
*** انتشار اسامی جان باختگان حادثه تصادف و واژگونی اتوبوس اصفهان - مشهد در محدوده شهرستان سبزوار در چهارشنبه شب گذشته نیز از مهمترین اخبار محلی مورد توجه بود. در این فهرست نام 11 تن از جان باختگان این حادثه به چشم می خورد. به گفته رئیس پلیس راه سبزوار، تغییر مسیر ناگهانی کامیونی که در جلو اتوبوس در حال حرکت بوده، باعث تصادف و پس از آن واژگونی اتوبوس شده است. قربانیان این حادثه در مجموع 12 تن بودند که هویت یکی از آنها هنوز اعلام نشده است.
*** رایگان بودن دیدار فوتبال بین تیم های ذوب آهن و العین امارات نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. باشگاه ذوب آهن اقدام به خرید بلیت های مسابقه ذوب آهن با العین امارات کردو این دیدار را برای مردم رایگان اعلام کرد.
مسابقه تیم فوتبال ذوب آهن ایران با العین امارات دوشنبه 4 اردیبهشت از ساعت 20:30 در ورزشگاه فولادشهر سوت خواهد خورد.
گ/301/ 6022
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.