به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، ' محسن مهرعلیزاده ' در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری اصفهان افزود: مردم تازمانی که این انتخاب درست را در اعضا ببینند و احساس کنند که اعضای شورا با خلوص نیت و دلسوزی کار می کنند، اعتماد خواهند کرد.
وی افزود: مردم باید بدانند که افراد منتخب آنان با دلسوزی و دانش روز و با اعتقاد به حقوق مردم و تقدم حقوق آنان و اولویت منافع ملی به صنفی عمل خواهند کرد.
استاندار اصفهان تصریح کرد: این امر باعث تکرار استقبال مردم خواهد شد ولی اگر مردم احساس کنند که خواسته ها و مطالبات آنها براورده نشده است، دیگر به اعضا و نامزدهای آن جریان سیاسی اعتماد نخواهند کرد.
وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به کارآمدی و شایسته سالاری در انتصاب مدیران اظهارکرد: در مسائل فرهنگی باید به فضای فرهنگی و تدین جامعه دقت شود.
مهر علیزاده از اصفهان به عنوان شهری تاریخی و زیبا نامبرد که متعلق به همه ایران است و ابراز امیدواری کرد: مدیریت شهری و مدیران استان بتوانند آبادانی و نشاط را برای این شهر به ارمغان آورند.
وی با اشاره به انتخاب شهردار اصفهان از بین 60 نامزد بیان کرد: مسئولیت شهرداری کلانشهر اصفهان بسیار بزرگ است و انتخاب شهردار از بین 60 نامزد مسئولیت ایشان را چندین برابر سنگین تر کرده است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه تصمیم گیری در خصوص بودجه در شهرداری ها بسیار متمرکز است، افزود: راحتی کار و نزدیک بودن تصمیم به اجرا در شهرداری ها و شورای شهر و هزینه های شهری، مزیت بزرگی است که در اختیار شهرداری ها قرار دارد.
مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه بودجه شهرداری ها باید بجا و صحیح هزینه شود، افزود: در اینصورت مردم از عملکرد شهرداریها رضایت خواهند داشت و رضایت خداوند را نیز در پی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه این امر از بعد ملی بسیار اهمیت دارد، بر رشد متوازن شهر اصفهان تاکید کرد و گفت: توسعه شهر اصفهان باید جاذبه و کشش ایجاد کند و به عنوان یک الگوی شهرسازی و معماری و مدیریت شهری مطرح شود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه طرح هایی از قبیل هوشمندسازی شهر باید در اصفهان اجرایی شود، گفت: می توانیم شهر اصفهان را به عنوان اولین شهر هوشمند کشور معرفی نماییم و از تجربه کشورهای پیشرفته برای اجرای این طرح باید استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه هزینه اجرای این طرح از بسیاری از طرح های عمرانی کمتر است، گفت: اجرای این طرح ها نیازمند دانش مهندسی و طراحی مناسب است و هوشمند شدن شهر زمینه های رشد و توسعه را برای آینده فراهم می کند.
استاندار اصفهان بر تعامل، همکاری و همسویی بسیار جدی بین شهرداری و سایر نهادها بویژه استانداری تاکید کرد و گفت: معتقدم همکاری بین استانداری و شورای اسلامی شهر و شهرداری در همه زمینه ها و در بالاترین سطح باید وجود داشته باشد.
وی در ادامه به درآمد پایدار کم شهرداری ها در شهرهای بزرگ اشاره کرد و افزود: متاسفانه در بیشتر شهرهای بزرگ، نبود درآمدهای پایدار بدهی های زیادی را برای شهرداری ها بوجود آورده است .
مهر علیزاده اضافه کرد: اگر فرصت و امکان استفاده از مازاد تراکم هم وجود داشته باشد به دلیل اینکه این کار علیه مصالح مردم و شهر و خیانت به آنان است، نباید انجام شود.
وی تاکید کرد: برای تامین بودجه نباید به سراغ درآمدهای نامتعارف رفت و نباید با فشار بر مردم سعی در کسب درآمد داشت.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه شهرداری ها باید با برنامه ریزی و طراحی، درآمد پایدار ایجاد کنند، گفت: عوارض شهرداری ها باید با رعایت عدالت اجتماعی و بصورت منطقی افزایش یابد و باید با تفکیک شرایط اقتصادی افراد جامعه و مناطق مختلف، میزان عوارض شهرداری را تعیین کرد.
وی اضافه کرد: افزایش عوارض شهرداری ها اگر با عدالت انجام شود، خوب است اما نباید همه فشارها بر روی افراد ضعیف جامعه باشد.
مهر علیزاده در ادامه سرمایه گذاری بخش خصوصی را بسیار با اهمیت دانست و افزود: باید زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه های مختلف از جمله تاسیس مراکز فرهنگی و گردشگری فراهم شود تا فرصت های موجود به درآمد تبدیل شود.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی بهتر و چالاک تر عمل می کند، افزود: شهرداری ها می توانند با مشارکت بخش خصوصی در زمینه تامین درآمد پایدار همکاری؛ و در راستای توسعه شهر اقدام کنند.
استاندار اصفهان تاکید کرد: درآمد پایدار شهرداری ها باید با تکیه بر بخش خصوصی، پرهیز از تنگ نظری و خود بینی و حرکت همسو با برنامه ریزی های کلان توسعه استان و شهر باشد.
وی با بیان اینکه در دوره گذشته برنامه آمایش سرزمین به تفکیک شهرستان ها تدوین شده است، افزود: باید محور برنامه های شهرداری نیز بر همین محور قرار گیرد.

** توسعه شهرها بایستی انسان محور، هدفمند و بلند مدت باشد
وی تاکید کرد :برنامه های توسعه ای شوراها و شهرداری ها باید انسان محور باشد و راحتی زندگی افراد جامعه و معیشت انسان ها و روان بودن زندگی در شهرها را مدنظر قرار دهد.
مهرعلیزاده با اشاره به اینکه توسعه باید هدفمند و در برنامه بلند مدت انجام شود، افزود: توسعه قطار شهری اصفهان حائز اهمیت است ولی باید در کنار آن توسعه قطار شهری شهرهای حومه از جمله بهارستان، نجف آباد و شاهین شهر مدنظر قرار گیرد تا از بار ترافیکی که روزانه به اصفهان وارد می شود جلوگیری شود.
وی خاطر نشان کرد: اینگونه طرح ها انسان محور و بلند مدت است و اینگونه طرح ها باید در اولویت شهرداری ها قرارگیرد.
استاندار اصفهان به توسعه اقتصاد محور نیز اشاره کرد و گفت: یکی از دستگاه هایی که با مسائل اقتصادی مواجه است شهرداری ها هستند که باید حول محور گردشگری که طبق برنامه ریزی ها در 10 تا 15 سال آینده بیش از 50 درصد درآمدهای استان را به خود اختصاص می دهد، فعال شوند.
مهرعلیزاده با بیان اینکه بافت این شهر، گذشته و واقعیت های شهر اصفهان با گردشگری گره خورده است؛ افزود: اگر بخواهیم نگاه بلند مدت و اقتصاد محور داشته باشیم شهرداری ها باید در این مسیر گام بردارند و اصفهان این پتانسیل را دارد و مردم نیز باید در این زمینه تشویق به سرمایه گذاری شوند.
استاندار اصفهان یکی از وطایف شهرداری را توسعه گردشگری در راستای توسعه شهری دانست و با اشاره به کمبود هتل در شهر اصفهان، گفت: اصفهان حداقل 5 تا 6 برابر تعداد هتل های موجود به این مراکز اقامتی نیاز دارد و شهرداری ها باید با مشارکت بخش خصوصی زمینه افزایش سرمایه گذاری ها در این زمینه را فراهم کنند تا ضمن کسب درآمد پایدار به توسعه گردشگری در راستای توسعه شهری کمک کنند.

** شایستگی ها و کارآمدی های افراد نباید براساس گرایش های سیاسی آنان مورد سنجش قرار گیرد
استانداراصفهان در ادامه به لزوم دقت نظر در انتصاب مدیران اشاره کرد و افزود: کارآمدی و شایسته سالاری یک اصل است و رئیس جمهور نیز در مصاحبه های اخیر خود بر این موضوع تاکید نمودند و ذات انسان، حق و عدالت نیز همواره بر شایسته سالاری استوار بوده است.
وی با بیان اینکه نباید شایستگی افراد از گرایش های سیاسی آنها مورد سنجش قرار گیرد، افزود: اگر بتوانیم عدالت را در این خصوص رعایت کنیم اصلاح طلب بودن و منطقی بودن خود را ثابت کرده ایم و اگر با رویکرد دیگری رفتار کنیم مناسب رفتار اصلاح طلبانه نیست.
مهرعلیزاده افزود: اینکه یک گرایش تاکید دارد که می تواند استان و کشور را رشد و توسعه دهد و از نیروهای خود استفاده کند طبیعی است ولی باید با به کارگیری تمام ابزارها در جهت استفاده مطلوب از همه نیروها استفاده کرد و در شرایطی که نیرویی با گرایش متفاوت ولی توانایی بالا وجود دارد باید از توانایی او برای توسعه استان بهرهبرد.
وی با بیان اینکه برخی از تصمیمات مدیریتی عکس العمل های اجتماعی را به دنبال دارد، افزود: حاشیه ها باعث می شود که فرصت های ایجاد شده از بین برود و در هر اقدامی باید تدبیری اندیشیده شود که حاشیه ها به حداقل برسد.
استانداراصفهان بابیان اینکه در اصفهان، مسائل فرهنگی از دیدگاه های مختلف مهم است، افزود: اصفهان مردمی متدین دارد و جامعه با این تدین شکل گرفته است و مردم می خواهند که با وجود تدین از همه امکانات تفریحی و فرهنگی جامعه استفاده نمایند و بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می دهند و نباید در خصوص حقوق این جمیعت جفایی صورت گیرد.
مهرعلیزاده با بیان اینکه مرکزیت اجتماعی جامعه و مدیریت خانواده ها و تربیت افراد جامعه توسط بانوان انجام می شود، افزود: همان بانوان نیز به یک سری از شرعیات واقف هستند که باید این امر کاملا مدنظر قرار گیرد تا در جامعه هیچگونه اختلاف نظر و حاشیه نداشته باشیم.
وی در ادامه به موضوع زاینده رود نیز اشاره کرد و گفت: خشکی زاینده رود باعث ایجاد افسردگی جامعه شده است و باید برای احیای این رودخانه برنامه ریزی شود.
استاندار اصفهان، احیای زاینده رود را مستلزم برنامه ریزی هوشمند و تلاش بسیار زیاد دانست و تصریح کرد بی توجهی چهار دهه اخیر در خصوص زاینده رود را در طول چند سال نمی توان جبران و مدیریت کرد.
وی بیان کرد: در طول کمتر از یکماه که در استانداری اصفهان حضور دارم بیشترین وقت من برای حل مشکل زاینده رود و تخصیص بودجه صرف شده است و امیدواریم که بتوانیم کارنامه خوبی را در استان اصفهان از خود به جای بگذاریم.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.