به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری شامگاه چهارشنبه در آیین معارفه شهردار زنجان افزود: فرسایشی شدن پروژه های عمرانی هدر رفتن فرصت، زمان و هزینه مشکلاتی را موجب شده و به عنوان نمونه پل سیدالشهدا(ع) هزینه زیادی را به شهر تحمیل کرده است.
وی اظهار کرد: خدمتگزاری به مردم و پروژه های شهری را نباید سیاسی کرد و بگذاریم کار و امور مردم در سر موعد انجام شود و ازطرفی سرنوشت پروژه ها را به آمدن و رفتن ها گره نزنیم.
درویش امیری افزود: موفقیت شورای شهر به موفقیت شهردار بر می گردد و حمایت های لازم نتایج مثبتی را رقم می زند.
استاندار زنجان ادامه داد: شهر زنجان پیشانی استان زنجان است و هر میهمان و رهگذری به توسعه، پیشرفت و آراستگی و رشد آن می نگرد و بر این اساس شهر باید متناسب با شان مردم آراسته باشد و تلاش کنیم در این مسیر گام های موثرتری برداریم.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری نه کمیته امداد و نه اداره کاریابی است و بر این اساس مجوز برای جذب نیروی جدید نخواهم داد چرا که تراکم نیرو شهرداری را خفه کرده و به انداز کافی نیرو دارد.
درویش امیری افزود: مگر در مواردی که نیروی متخصص کمبود داشته باشیم و این در حالی است که بخش اعظم درآمد شهرداری صرف هزینه جاری و پرسنلی می شود و به تمامی شهرداران استان ابلاغ شده مجوز نیروی جدید داده نخواهد شد.

*** شهرداری پاسخگوی مدیریت شهری است
استاندار زنجان ادامه داد: شورای شهر زنجان مطابق قانون به وظایف خود عمل کند و اداره امور شهری بر عهده شهرداری بوده و در واقع پاسخگوی امور شهری است.
وی اظهار کرد: شهردار نسبت به کاهش هزینه های جاری شهرداری و سرمایه گذاری بخش خصوصی توجه جدی داشته باشد، چرا که شهرداری با درآمدی که در اختیار دارد، قادر به برآوردن انتظارات به حق مردم این شهر نیست.
درویش امیری افزود: باید از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت این بخش استفاده و در این راستا حرکت کرد و از تنگ نظری ها دوری کرد.
استاندار زنجان تاکید کرد: با اخذ عوارض و نوسازی نمی شود شهر را اداره کرد و تا کی باید با عوراض صدور پروانه شهر را مدیریت کرد؟
درویش امیری خاطرنشان کرد : باید به دنبال درآمد پایدار برای شهر و شهرداری بود وتحقق این مهم و با مشارکت خصوصی و دخالت آن امکان پذیر می شود.
وی اظهار کرد: نکته دیگر این است که کمیسیون ماده 100 برای درآمد شهرداری مستقر نشده بلکه برای جلوگیری از تخلف ونظم دادن به اصول شهرسازی است.
استاندار زنجان ادامه داد موضوع دیگر این است که از ظرفیت ماده کمیسیون ماده 100با سطح اشکال کامل استفاده می شود و این مهم مشکلاتی را بوجود آورده است.
درویش امیری افزود: با توجه به گزارش دادگستری بالاترین آمار شکایت ها درگیری و نزاع برای پارکینگ شهری است و این موضوع به مشکل این کمیسیون بر می گردد.
وی خاطرنشان کرد: زنجان شهر فرهنگ مشارکت جویی است و می توان حداکثر مشارکت را بهره برد و مردم این استان نشان دادند، اگر زمینه برای رشد تعالی، ترقی و توسعه فراهم شود، دلسوزانه در کنار مسئولان مشارکت می کند.
استاندار زنجان گفت: یکی از راه های که مدیران را در مسیر خدمت و انجام وطیفه کمک می کند نقش و میزان مشارکت مردم است
به گفته این مسئول، این شهر استان سلوک، همدلی و همبستگی بوده خیرخواهی، نوعدوستی، احسان و فداکاری جمله ویژگی های شهر زنجان است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم مسیح الله معصومی به عنوان شهردار زنجان معرفی و از خدمات حبیب ملایی یگانه شهردار سابق قدردانی شد.
شهر زنجان به عنوان مرکز استان 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار : رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.