به گزارش ایرنا، این محصولات فناوری شامل دستگاه وکیوم تراپی زخم مدل اینتگرو، دستگاه وکیوم تراپی زخم مدل iSimplex و پودر فلورید منیزیم است.
دستگاه وکیوم تراپی زخم مدل Integro، محصول شرکت طب تجهیز پایا است که شامل دستگاه Integro و پانسمان Integro است و با سه مکانیسم جذب ترشحات زخم به لایه جاذب پانسمان، اجازه تبخیر مقداری از ترشحات توسط لایه پلی اورتان و انتقال ترشحات زخم به میزان 50 سی سی به محفظه جمع‌آوری، ترشحات عفونی را از سطح زخم به بیرون هدایت می‌کند.
این دستگاه پیش از این فقط توسط امریکا تولید می شد اما اکنون نمونه بومی سازی شده آن در ایران دارای 2 برابر طول عمر و نصف هزینه نمونه امریکایی و قابل رقابت با آن است.
دستگاه وکیوم تراپی زخم مدل iSimplex دیگر فناوری شرکت طب تجهیز پایا است که امکان درمان زخم را با محلول‌های آنتی سپتیک و یا شستشوی زخم را با نرمال سالین به طور اتوماتیک می‌دهد.
این دستگاه دریچه جدیدی را برای درمان زخم‌های مزمن و عفونی باز می‌کند، همچنین تکرر و زمان شستشوی زخم در برنامه دستگاه قابل تنظیم است و بعد از آن بدون نیاز به حضور پرسنل پزشکی، شستشوی زخم توسط دستگاه انجام می‌شود.
پودر فلورید منیزیم، محصول شرکت رایکا صنعت افرند نیز توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.
این محصول یکی از مهمترین گروه‌های سرامیکی فلوریدی است که با توجه به خواص منحصر به فرد آن در زمینه تولید پنجره‌های مادون قرمز، لنز دوربین های دید در شب و پوشش‌های ضد انعکاس، دارای کاربرد بسیار فراوانی است.
از این رو و با توجه به نیاز کشور در صنایع مختلف جهت جلوگیری از خروج ارز و بومی‌سازی تولید این ماده، شرکت رایکا صنعت افرند در زمینه تولید نانو پودر منیزیم فلورید در حال فعالیت است.
ریزساختار نانومتری با ابعاد 30 تا 50 نانومتر، خلوص بالای 99 درصد، تک فاز بودن محصول، قسمت تمام شده کمتر نسبت به نمونه تجاری، قابلیت ایجاد تغییر در ماهیت ریز ساختار از جمله مزایای این فناوری است.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با ایجاد و بهره‌برداری از مراکز رشد و پارک‌‌های علم و فناوری وابسته به خود توانسته است با نقش‌آفرینی در اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رشد و توسعه بیش از 480 شرکت‌دانش‌بنیان، قدم‌های موثری را در راه توسعه اقتصادی کشور بردارد.
شانزدهمین اجلاس رئیسان دانشگاه های سطح یک کشور امروز پنجشنبه 9 آذر با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.
وزیر علوم روز پنجشنبه در ادامه سفر خود به اصفهان از بخش های مختلف شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بازدید کرد.
هم اکنون حدود 480 شرکت دانش بنیان با اشتغال آفرینی برای 6 هزار و 500 دانش آموخته دانشگاهی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعال هستند.
گردش مالی سالیانه شهرک حدود یکهزار و 300 میلیارد تومان است و تا کنون 66 فناوری صنعت ساز ، یکهزار و 300 قرارداد تحقیقاتی و 350 میلیارد تومان جذب منابع بخش خصوصی داشته است.
ت/3011 / 7150 / خبرنگار: آسیه معینی** دریافت کننده: علی نعمانی - انتشار : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.