به گزارش ایرنا، اجلاس رئیسان 13 دانشگاه برتر و سطح یک کشور با هدف تبادل نظر درباره مسائل کلان آموزش عالی، راه‌حل‌های مشکلات این دانشگاه‌ها و کمک به وزارت علوم برای تدوین آیین نامه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها از سال 93 تا کنون در دانشگاه های مختلف برگزار شده است.
شانزدهمین اجلاس رئیسان دانشگاه های سطح یک کشور روز پنجشنبه 9 آذر با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.
روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان روز یکشنبه اعلام کرد: سرفصل های مورد بررسی در این اجلاس جذب دانشجو، مسائل حقوقی، مسائل پژوهشی، اعتبارات پژوهشی و مسائل مربوط به هیات‌های امنای دانشگاه هاست.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: شیوه جذب اعضای هیأت علمی و اختیارات دانشگاه‌ها در این زمینه و شیوه جذب دانشجو از موضوعات خاص مورد بررسی در این اجلاس است.
دکتر سید محمود مدرس هاشمی افزود: موضوع اقتصاد آموزش عالی، بودجه و اعتبارات دانشگاه ها و تنوع‌بخشی به منابع درآمدی از جمله مسائلی است که بطور مرتب روی آنها بحث شده که با توجه به وضعیت امسال دانشگاه ها و کمبود اعتبارات و مشکلات جدی در این زمینه، بسیار حائز اهمیت است.
وی اضافه کرد: در این نشست، گزارشی نیز از سومین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های ایران و روسیه و بررسی راهکارهای تداوم این همکاری‌ها خواهیم داشت.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه امسال برای دومین بار اجلاس مذکور در این دانشگاه برگزار خواهد شد، وجود مسائل و مشکلات مشترک میان دانشگاه های بزرگ و برتر کشور و لزوم تبادل تجربه ها، دانشگاه صنعتی اصفهان را برآن داشت تا در سال 1393 نسبت به تشکیل چنین اجلاسی مبادرت ورزد.
وی اضافه کرد: بدنبال این ایده، در دی سال 1393 از رؤسای 11 دانشگاه دعوت کردیم تا با حضور در دانشگاه صنعتی اصفهان به تبادل دیدگاه ها و تجربه های خود بپردازند که حاصل این رویداد، شکل گیری نخستین اجلاس رؤسای دانشگاه های بزرگ و برتر کشور بود.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به روند ایجاد دبیرخانه این اجلاس، گفت: در همان نشست ابتدایی، ریاست این اجلاس بر عهده دانشگاه تهران گذاشته شد و دبیرخانه دائمی اجلاس نیز در دانشگاه تهران تشکیل شد و مقرر شد حدود 2 ماه یکبار جلساتی را داشته باشیم.
مدرس هاشمی اضافه کرد: کمی پس از تشکیل نخستین اجلاس، وزارت علوم نیز دانشگاه‌ها را سطح بندی و دانشگاه‌های سطح یک را معرفی کرد که همان 12 دانشگاه حاضر در اجلاس روسای دانشگاه های برتر به همراه دانشگاه علامه طباطبایی جزو 13 دانشگاه سطح یک کشور شناخته شدند.
وی ادامه داد: بدین ترتیب پس از آن، این اجلاس با حضور روسای 13 دانشگاه برتر کشور ادامه پیدا کرد.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به حضور دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در شانزدهمین اجلاس رؤسای دانشگاه های سطح یک کشور، تصریح کرد: امسال برای نخستین بار این اجلاس با حضور وزیر علوم برگزار می شود.
13 دانشگاه برتر و سطح یک کشور شامل دانشگاه های اصفهان، صنعتی اصفهان، تهران، شهید بهشتی، صنعتی امیرکبیر، تبریز، علم و صنعت ایران، تربیت مدرس، فردوسی مشهد، خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی شریف، شیراز و علامه طباطبایی است.
پانزدهمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور، ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ به میزبانی دانشگاه تهران در باغ موزه نگارستان برگزار شد.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.