به گزارش ایرنا، ' علیرضا احمدی ' روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب اظهارکرد: این اقدام نشانگر توجه مسئولان به ترویج بیشتر فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی در این شهرستان است.
وی افزود: این شهرستان با پنج هزار و 550 مترمربع فضای کتابخانه ای از 6 باب کتابخانه عمومی نهادی و 2 باب کتابخانه مشارکتی برخوردار است.
رئیس اداره کتابخانه عمومی گلپایگان به رشد نسخ کتاب در سال جاری نسبت به سال قبل در کتابخانه این شهرستان اشاره کرد و گفت: اکنون 112هزار و 314 نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی این شهرستان نگهداری می شود که این تعداد در سال گذشته 107 هزار و 347 نسخه بود.
احمدی با اشاره به افزایش عضویت کتابخانه در کتابخانه های شهرستان گلپایگان در سال جاری گفت: اکنون هفت هزار و 997 نفر عضو فعال کتابخانه های این شهرستان هستند که این تعداد در سال گذشته پنج هزار نفر بود.
رئیس اداره کتابخانه عمومی گلپایگان به قدام خیران در زمینه اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی این شهرستان اشاره کرد و گفت: از سوی خیران طی شش ماهه اول امسال سه هزار و 252 نسخه کتاب به کتابخانه های گلپایگان اهدا شد.
بگفته وی این تعداد کتاب اهدا شده در زمان مشابه سال قبل 2 هزار و 650 نسخه بود.
احمدی، برگزاری نشست کتابخوان با حضور فرماندار، اعضای شورای شهر و اعضای کتابخانه ها، بازدید دانش آموزان و مسئولان از کتابخانه های عمومی، نشست کتابخوان برای سالمندان، نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات، حضور در صبحگاه مدارس و ثبت نام رایگان عضویت در کتابخانه های عمومی را از برنامه های هفته کتاب در شهرستان گلپایگان اعلام کرد.
شهرستان گلپایگان با حدود 90 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
ت/ 7138 / 2093 ** خبرنگار: محمدحسین توفیقی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
خبرنگار:محمد حسین توفیقی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.