انسیه سیدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یک قطعه زمین به مساحت 640 مترمربع برای ساخت کتابخانه توسط یک نیکوکار منطقه اهدا شده اما نبود اعتبار، عملیات ساخت این مرکز را متوقف کرده است.
وی اظهار کرد: این کتابخانه کمتر از 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال یک میلیارد و800 میلیون ریال از محل ماده 180 و تملک دارایی های سرمایه ای برای آن تخصیص یافته است.
سیدی گفت: اداره کتابخانه های عمومی داورزن، آمادگی ایجاد کتابخانه مشارکتی در 9 روستای پرجمعیت شامل مزینان، بیزه، چشام، ریوند، حسین آباد، مهر، صدخرو، باشتین و نامن را دارد و در صورتی که خیران، شورا و دهیاری این روستاها ساختمانی را در اختیار این نهاد قرار دهند، بخش کتاب و تجهیزات نرم افزاری آن را تامین خواهیم کرد.

*افزایش 2،5 برابری عضویت داورزنی ها در کتابخانه
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی داورزن افزود: هم اینک بیش از 500 نفر عضو کتابخانه عمومی این شهرستان هستند که سال گذشته این تعداد 200 نفر بود.
سیدی اظهار کرد: با 2 نوبته کردن کتابخانه و جذب دانش آموزان با برگزاری نشست های کتابخوانی، جمع خوانی و قصه گویی، اقبال شهروندان برای عضویت در کتابخانه داورزن رو به فزونی نهاده است.
وی افزود: همچنین با اختصاص 7 میلیون ریال کمک خیران شهرستان، بخش کودک کتابخانه عمومی حضرت ولی عصر (ع) داورزن تجهیز و زیباسازی شد.
کتابخانه عمومی شهرستان داورزن 13 هزار جلد کتاب در بخش های و موضوعات مختلف دارد.
داورزن که یکی از بخش های تابعه شهرستان سبزوار بود با مصوبه هیات وزیران در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ از سبزوار جدا شده و به شهرستان ارتقاء یافت.
این شهرستان مشتمل بر 2 بخش، چهار دهستان و یک شهر، در 310 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8145/7495/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.