قدرت اله قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح دانش آموزان مقاطع مختلف با کتاب های متنوع و متناسب با سن آنان آشنا می شوند تا زمینه گرایش به مطالعه و کتابخوابی در بین نسل نوجوان فراهم شود.
وی با بیان اینکه کتاب های ارائه شده در این نمایشگاه ها با تخفیف 20 درصد در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد، گفت: دانش آموزان برتر کتابخوان به جشنواره کشوری به میزبانی تهران اعزام می شوند.
قاسمی از برگزاری جشن اهدا کتاب در مدارس در راستای غنی سازی کتابخانه های مدارس خبر داد و گفت: در این هفته، برگزاری جشن اهدا کتاب در مدارس در راستای غنی سازی کتابخانه های مدارس و توزیع کتب اهدایی از طریق استانداری در بین مدارس مناطق محروم به ویژه مناطق مرزی در دستور کار قرار دارد.
وی اضافه کرد: قدردانی از فرهنگیان تلاشگر در حوزه ترویج کتابخوانی در مدارس مناطق 24 گانه استان، بازدید دانش آموزان از کتابخانه های عمومی، اختصاص موضوع انشاء دانش آموزان به اهمیت کتاب و کتابخوانی و دعوت از شخصیت های علمی و فرهنگی جهت حضور در مدارس و گفت و گو با دانش آموزان از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.
به گزارش ایرنا، برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور از 24 تا 30 آبان ماه با شعار ' آینده روشن، خانواده کتابخوان ' اجرا می شود.
یک میلیون و 473 هزار و 403 جلد کتاب در کتابخانه های مدارس آذربایجان غربی وجود دارد، میانگین کشوری کتاب در کتابخانه های مدارس هفت جلد کتاب به ازای هر دانش آموز است که آذربایجان غربی نصف این تعداد میانگین را دارد.
7125/3072
** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.