به گزارش ایرنا، حسن کامران نماینده شش دوره مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، اجرای قانون در عدم استفاده از بازنشستگان را ضروری دانست و تاکید کرد: آنچه مسلم است همه ملزم به اجرای قانون هستیم در غیر این صورت گناه کبیره مرتکب شده ایم بنابراین ضرورت دارد که وزارت ورزش و جوانان نیز در اجرای این قانون بدون در نظر گرفتن برخی مصلحت ها اقدام کند .
این نماینده مجلس عمر مفید مدیریتی را مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد: باید به جوان ها میدان داد و به آنها اعتماد کرد و از تخصص و توانمندی های آنها بهره برد.
کامران با اشاره به اهمیت و نقش فدراسیون ها در توسعه ورزش کشور اظهار کرد: اجرای این قانون در فدراسیون ها نیز اهمیت خاصی دارد چرا که فدراسیونها متولی رشته ورزشی در کشور هستند و می توانند با تفکرات جدید ورزش ایران را بیشتر به سمت موفقیت هدایت کنند.
نماینده مردم اصفهان توانمندی جوانان در عرصه ورزش را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: بسیاری از جوانان در عرصه ورزش هم تحصیلات مرتبط دارند و از طرفی در رشته های ورزشی خود هم از تخصص لازم برخوردارند به همین دلیل قطعا هم دغدغه دارند و از توانایی،انگیزه و تخصص لازم برای مدیریت در فدراسیون ها برخوردارند که شایسته است از حضور آنها بهره بگیریم چرا که حتی به سود ورزش کشور است.
کامران توانمندی بانوان در مدیریت را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: آنچه مسلم است توانمندی ملاک ارزیابی افراد در پست های مختلف مدیرتی است بنابراین نباید شایستگی بانوان را در این زمینه نادیده بگیریم و از افراد توانمند در بخش های مدیرتی بدون در نظر گرفتن جنسیت آنها استفاده کنیم .
وی افزود: این مهم در وزارت ورزش و جوانان بخوبی توسط دکتر سلطانی فر محقق شده و میدان دادن به بانوان در حوزه مدیرتی اتفاق خوبی در عرصه ورزش است.
به گزارش ایرنا، قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های اداری و اجرایی از بیستم آبان ماه امسال عملیاتی می شود.
دوم مهرماه مجلس شورای اسلامی با طرح استفساریه تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان با 170 رای موافق، 22 رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع 238 نماینده حاضر در جلسه، موافقت کرد.
مجلس شورای اسلامی در استفساریه خود اعلام کرد که فقط می توان از بازنشستگان برای تصدی مشاغل مقامات و همترازان آنها استفاده کرد و اگر کسانی در سابق جزو مقامات بودند، نمی توانند برای تصدی مشاغل عادی به کار برگردند.
آنگونه که رییس سازمان بازرسی کل کشور توضیح داده است، با این تفسیر مقرر شد فقط کسانی که در جایگاه قانونی هستند در آن جایگاه می توانند بکار گرفته شوند مثلا یک وزیر فقط برای وزارت و یک استاندار فقط در جایگاه استانداری می تواند در شرایط لازم از شمول ممنوعیت مستثنا شود.
8114/خبرنگار: اکبری** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.