به گزاش ایرنا ، رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در این نشست گفت: اگرچه در اصل 57 قانون اساسی یه تفکیک قوا اشاره شده ولی این امر به معنای تقابل نیست، بلکه به معنی تعامل با هدف هم افزایی است.
بهمن طاهرخانی افزود: نمایندگان استان با مردم به صورت مستمر ارتباط دارند و سعی می کنند مشکلات و درخواست های آنان را از ادارات و دستگاه های دولتی و خدمات رسان پیگیری نمایند.
وی افزود: با توجه به محدودیت های موجود، شاید نتوانیم بسیاری از خواسته های مردم را انجام دهیم ولی باید گفت خداوند این فرصت را در اختیار ما گذاشته و باید با نهایت سعی و تلاش در خدمت رسانی به مردم بکوشیم.
وی ادامه داد:مجمع نمایندگان خارج از قوانین و اختیارات ادارات ، موضوعی را مطرح نمی کند و فقط منعکس کننده خواسته های مردم است و خواسته شخصی ندارد.
طاهرخانی اضافه کرد:حکومت جمهوری اسلامی ولایی و برگرفته از شرع اسلام است و باید به این موضوع اعتقاد داشته و در صحنه عمل هم برای مردم تبلور یابد.
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:ما باید به عنوان کارگزاران حاکمیتی به گونه ای رفتار کنیم که آحاد مردم کمتر ضرر کنند و لی مواردی را می شنویم که خوشایند ما نیست.
وی ادامه داد: حداقل مردم باید تا 98 درصد از خدمات دهی دستگاه ها رضایت داشته باشند ولی ما گزارش هایی از عدم رضایت مردم نسبت به برخی دستگاه ها دریافت کرده ایم.
وی اظهار کرد:حوزه عملیاتی استاندار جدید قزوین در وزارت کشور بوده و نسبت به زوایای آسیب زننده به استان و کشور آشنایی و تخصص دارند که نشان می دهد این تحول خوش یمن و مبارکی برای استان است.

*** استفاده بهینه از اعتبارات ملی
نماینده مردم شهرستان بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی نیز بر استفاده بهینه از اعتبارات ملی تاکید کرد و گفت: اعتبارات قابل توجهی برای رفع مشکلات صدا و سیما در شهرستان آوج اختصاص یافته ولی هیچ کاری صورت نگرفته است.
روح الله بابائی صالح افزود: طبق رایزنی های انجام شده 30 میلیارد ریال اعتبار برای مرکز آموزش فنی مهندسی و شهرستان و 20 میلیارد ریال اعتبار مستقیم از صدا و سیما برای شهرستان آوج دریافت کردیم که صدا و سیما کاری نکرده است.
وی اضافه کرد: دریافت شبکه های صدا و سیما و اطلاع از اخبار حق مسلم مردم است اما حدودهفت هشت ماه پول به استان آمده، اما کاری صورت نگرفته است.
روح الله بابائی صالح افزود:رایزنی ها را با مدیران دستگاه ها برای دریافت بودجه در سطح ملی انجام می دهیم و از مدیران درخواست همکاری و هم افزایی داریم.
وی افزود: مردم نمی توانند در بسیاری مواقع، حتی مدیران را ببینند و گله می کنند که هیچ گونه پاسخگویی از مدیران سوی وجود ندارد.
وی ادامه داد:برخی از مدیران تازه منصوب شده فراتر از قانون و آیین نامه اجرایی مجلس اقدام می کنند و به نامه های نمایندگان پاسخگو نیستند .
بابائی صالاح ادامه داد: مراجعه کنندگان و کشاورزان ما که گندم ها را تحویل داده اند هنوز پول خود را تحویل نگرفته اند که باید در این خصوص اقدام شود.

** دستگاههای اجرایی نطرات خود در خصوص بودجه 97 را اعلام کنند
دیگر نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز از دستگاههای اجرایی استان قزوین خواست نطرات خود در خصو بودجه 97 را اعلام کنند.
داود محمدی با بیان اینکه بودجه سال 97 ، ماه آینده به مجلس می آید و ما تغییراتی در بودجه داریم افزود: بودجه 345 هزار میلیارد تومانی به 324 هزار میلیارد تومان کاهش یافته که از این رقم تنها 32 هزار میلیارد تومان برای کارهای عمرانی است.
وی با بیان اینکه 65 هزار پروژه نیمه تمام در کشور داریم افزود: 500 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه ها اعتبار نیاز است که از 65 هزار پروژه تنها چهار هزار و 131 پروژه یعنی حدود 6.5 درصد برون سپاری شده و اگر به این روش پیش برویم 15 سال طول می کشد تا پروژه های استان را به اتمام برسانیم
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: :باید همه باید اهتمام ویژه در برگزاری اربعین حسینی داشته باشیم و دستگاههای اجرایی مرتبط باید خدمات خود را در این زمینه گسترش دهند.
وی افزود: بهره گیری از منابع بانکی و صندوق توسعه ملی توسعه استان یکی از گزینه ها است که مدیران می توانند از این ظرفیت نیز استفاده کنند.

** ضرورت تغییر مدیریت ها
نماینده دیگر مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ااظهار کرد: امیدواریم با حضور استاندار جدید بتوانیم تغییراتی را در مدیریت انجام دهیم چون بسیاری از مدیران انگیزه ای برای خدمت ندارند.
سید حمیده زرآبادی با تاکید بر تغییر در نگرش مدیریتی افزود: حضور بانوان در سمت های مدیریتی استان 2 درصد است و چرا نباید از بانوان که امتیازهایی نظیر پاکدستی و خدمت خالصانه برخوردارند، در این سمت ها استفاده کرد.
وی افزود: استفاده از نیروهای جوانان از دو درصد هم کمتر است و بعد از 39 سال از انقلاب چقدر توانستیم در کادر سازی و پرورش نسل مدیریتی اقدام نمائیم.
زرآبادی با یادآوری لزوم به کارگیری مدیران پیگیر و پاسخگو افزود: در سال گذشته از اعتبارات استان، مبلغ قابل توجهی به خزانه بازگشت داده شد وچرا نباید مدیران ما پاسخگو و فعال باشند.
وی با انتقاد از دستگاه های نظارتی استان افزود: بازرسی استان ،بازرسی استانداری و دیوان محاسبات می توانند به رفع تمامی اشکالات مطرح شده کمک کنند.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: استان ما با وجود این همه پتانسیل چرا پیشرفت قابل قبول ندارد که باید دلیل آن را پیدا کنیم و مشکل را برطرف کنیم.
وی افزود: مدیران دستگاه ها تلاش بسیار زیادی برای نیل به این نقطه داشتند و باید تلاش مضاعفی در راه اعتلای خدمات رسانی داشته باشیم.
اولین نشست شورای اداری استان قزوین در دوره عبدالمحمد زاهدی استاندار جدید این استان، با حضور نماینده ولی فقیه ، نماینده مردم در مجلس خبرگان، اعضای شورای شهر و مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شد.
6101*خبرنگار:هادی درزی رامندی ** انشتار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.