به گزارش خبرنگار ایرنا محمد مهدی زاهدی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات در استانداری لرستان افزود: مسئولان باید قوانین قبل از سال 91 در مورد بکارگیری مربیان پیش دبستانی، حق التدریس و مربیان پرورشی و بهداشت را اجرا کنند و منتظر تصویب قانون جدید در مجلس نباشند.
مسئولان وزارت آموزش و پرورش بر این عقیده هستند که نبود برنامه بلندمدت و دگرگونی نیازها در چهار دهه اخیر و فشارهای ناشی از وضعیت اشتغال و نادیده انگاشتن مصالح تربیتی، موجب آشفتگی و نابسامانی در نظام جذب و تربیت معلم شده است.
به گفته این مسئولان در ۱۵ سال اخیر از مجموع ۳۳۰ هزار نفر جذب شده، ۲۷۰ هزار نفر بدون هرگونه آزمون و گذراندن دوره تربیت معلم به ویژه در مقطع ابتدایی به استخدام آموزش و پرورش در آمده اند که افت کیفیت تعلیم و تربیت، تضییع حقوق جوانان تحصیلکرده و افزایش هزینه های ناشی از تناسب نداشتن نیروهای جذب شده با نیازهای کمی و کیفی را در پی داشته است.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود هدف از سفر اعضای این کمیسیون به لرستان را بازدید از آموزش و پرورش و دانشگاه های این استان عنوان کرد و گفت: در این سفر به مشکلات و چالش های این مراکز رسیدگی و نقاط ضعف و قوت آنها شناسایی و در نشست های آینده با مسئولان کشوری مطرح می شوند.

** نمایندگان لرستان به پیشنهاد اضافه شدن حوزه نمایندگی سلسله به خرم آباد اعتراض دارند
نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه قرار است 40 نماینده به نمایندگان مجلس افزوده شود، گفت: اعتراضات فراوانی در حوزه های مختلفی وجود دارد و نمایندگان لرستان نیز نشستی در این خصوص در کمیسیون شوراها داشته اند.
محمد بیرانوندی با بیان اینکه پیشنهاد وزارت کشور افزوده شدن یک نفر به حوزه خرم آباد و دوره و اضافه شدن سلسله به این حوزه نمایندگی است، اظهار کرد: نمایندگان پیشنهاد کرده اند که یک نفر به سلسله و یک نفر به حوزه خرم آباد و دوره چگنی اضافه شود.
وی الحاق حوزه نمایندگی سلسله به خرم آباد را خطا خواند و افزود: در حال حاضر نمی توان سهم دوره را به خوبی ادا کرد لذا الحاق سلسله به خرم آباد هم ظلم به خرم آباد و و هم ظلم به سلسله است.
نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی همچنین درخصوص معرفی منصور غلامی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فراکسیون های مختلف با دقت و آرامش در حال بررسی برنامه های ایشان هستند.
وی افزود: مجمع نمایندگان لرستان واستاندار با معاون اول رئیس جمهوری نشست داشتند و برنامه های کلان استانی و در سطح شهرستان ها بررسی و لزوم احداث سد بختیاری با ایجاد فرصت شغلی و جاده سپید دشت خرم آباد و سد زیبا محمد با قید فوریت مطرح شد.
3210/7274/3022
خبرنگاران: محمد یاراحمدی و مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.