به گزارش ایرنا، هفتمین کنفرانس بین ­المللی توسعه پایدار و عمران شهری توسط موسسه آموزش عالی دانش­پژوهان پیشرو و همکاری و حمایت دانشگاه­ها و دستگاه­های اجرایی از جمله شهرداری اصفهان، اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و دانشگاه صنعتی دورتموند آلمان، روزهای 23 و 24 آذر امسال در اصفهان برگزار می­ شود.
دبیر کمیته سیاستگذاری این کنفرانس روز شنبه در گفتگو با ایرنا، هدف از برگزاری این رویداد را تبادل نظر صاحبنظران، اندیشمندان، دانشگاهیان، سیاستگذاران و مدیران در باره مفاهیم و اهداف توسعه پایدار در عرصه عمران، معماری و شهرسازی اعلام کرد.
حجت اله جوادیان افزود: یکی از سخنرانان کلیدی این کنفرانس پروفسور 'دیتوالد گرون' (Dietwald Gruehn) از دانشگاه صنعتی دورتموند و عضو آکادمی آلمانی برنامه ریزی شهری و منطقه ای (DASL) است.
وی اظهار کرد: محور ویژه کنفرانس امسال 'بازآفرینی پایدار شهری' با موضوع هایی مانند رویکرد نو در تهیه طرح توسعه عمران جدید اصفهان، احیا و بهسازی بافت ­های تاریخی، شهرسازی اسلامی و توسعه پایدار، مناقشات فضایی در شهر و مسائل معماری شهر پایدار، شهر امن، هوشمند و پایدار، حمل‌ و نقل شهری و برون شهری، سلامت و محیط زیست شهری و اقلیم منابع آب و فضای سبز است.
جوادیان، دیگر محورهای این کنفرانس را مدیریت جامع پسماند، ایمنی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، مدیریت ارتباطات و اطلاعات، آموزش شهروندی و فرهنگ شهر و شهرنشینی، مسائل مربوط به جنسیت، نسل و عدالت اجتماعی در شهر و نقش کلانشهر در مجموعه ­های شهری عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: مهلت ارسال چکیده مقاله به دبیرخانه کنفرانس مذکور 25 آبان، مهلت ارسال اصل مقاله پنجم آذر و مهلت ثبت نام در همایش 20 آذر سالجاری است.
ششمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری ۱۸ آذر سال گذشته در تهران برگزار شد.
توسعه پایدار، فرایندی برای بدست آوردن پایداری در هر فعالیتی است که نیاز به منابع و جایگزینی سریع و یکپارچه آن وجود دارد.
توسعه پایدار، آینده‌ای مطلوب را برای جوامع بشری متصور می‌شود که در آن شرایط زندگی و استفاده از منابع بدون آسیب رساندن به یکپارچگی، زیبایی و ثبات نظام‌های حیاتی، نیازهای انسان را برطرف ‌سازد.
ت/3011/ 6027 خبرنگار: آسیه معینی * انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.