مجید شارقی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اجرای این طرح عمرانی در سال 93 آغاز شده و با صرف 15 میلیارد ریال اعتبار تاکنون 21 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی اظهار کرد: عملیات ساخت این طرح به علت تغییر ماهیت پل از رو گذر به زیر گذر توسط شورای ترافیک استان، یک سال به تاخیر افتاد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: درحال حاضر بتن ریزی، فندانسیون و آرماتور بندی پایه های اول تا پنجم این تقاطع غیرهمسطح انجام شده و عملیات قالب بندی سایر پایه ها که دارای خاصیت خود لرزانندگی است درراستای بهبود کیفیت بتن در حال انجام است.
شارقی افزود: این پل به طول 576متر وعرض 11 متر دارای 14 پایه بتنی وعرشه فلزی با 13دهانه 24متری و2 دهانه 40متری برای دوربرگردان های مورد نیاز در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: ورودی شهرسنجان به علت واقع شدن درمسیر محور اراک - بروجرد یکی از کریدورهای ترانزینی حمل و نقل کالا و مسافر غرب کشور و یکی از نقاط پرحادثه استان به علت نبود دید کافی برای رانندگان محسوب می شود.
وی اضافه کرد: ورودی سنجان در مسیر شیبداری واقع شده و آشنا نبودن رانندگان با این منطقه و نبود دید کافی زمینه بروز حوادث ناگوار را فراهم می کند.
مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ایجاد تقاطع غیرهمسطح در این منطقه نقش کلیدی در کاهش آمار حوادث رانندگی دارد و تمامی تلاش بر این است که طرح مذکور در کوتاه ترین زمان به بهره برداری برسد.
شارقی افزود: با هماهنگی صورت گرفته و حمایت استانداری و سایر دستگاه های اجرایی ساخت این تقاطع با سرعت بیشتری پیگیری می شود.
در منطقه سنجان کلانشهر اراک حدود 20 هزار نفر و در منطقه قره کهریز شامل روستاهای ضامنجان، گوار، عقیل آباد، گلشن آباد، ، قاسم آباد، چشمه پهن، گل تپه، ارکوین و شمس آباد حدود 40 هزار نفر ساکن هستند.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.