جلسه کارگروه تخصصی کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان با هدف شناسایی و تعیین و تکلیف وضعیت اسکله‌ها و کارگاه‌های تعمیر و ساخت شناور متروکه در استان خوزستان به میزبانی بندرامام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، رضازاده با بیان این خبر اظهار داشت: تدوین راهکارهای جامع برای شناسایی و ساماندهی اسکله ها و کارگاه‌های تعمیر و ساخت شناور متروکه یکی از مصوبات کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان بود که برای رسیدگی به مصوبات و تعیین راهکارهای مدیریتی، جلسه مذکور در شهریورماه سال جاری به میزبانی این اداره‌کل  برگزار شد.

وی در ادامه افزود: در این نشست نمایندگان و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی  مسئول  ضمن بررسی آخرین وضعیت کارگاه‌های تعمیر و ساخت شناور در سواحل خوزستان، مصادیق اسکله‌ها و کارگاه‌های دریایی متروکه را شناسایی کرده و به اتفاق راهکارهای پیشنهادی برای طرح و تصمیم سازی در کمیته ساماندهی  و مدیریت سواحل استان خوزستان را بحث و بررسی کردند.

وی با اشاره به لزوم اجرای مصوبات کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان در خصوص نقش این کمیته بیان داشت: کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان علاوه بر ساماندهی، از رویکردی مدیریتی برخوردار است و به موضوعاتی از قبیل توسعه پایدار مناطق ساحلی، کاربری اراضی ساحلی،جلوگیری از ساخت و سازها و بهره‌برداری‌های ساحلی فاقد مجوز، حمل و نقل دریایی و حفاظت از محیط زیست ساحلی می‌پردازد.

استان خوزستان با برخورداری از یک هزار و ۱۸۶ کیلومتر ساحل و هفت بندر بزرگ و کوچک، جزء استان های تأثیر گذار در حوزه حمل و نقل دریایی کشور  به شمار می‌آید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.