به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج ، فریده بزنی بیرانوند این مطلب را عنوان کرد و گفت: یکی از مسائل روز جهان حفاظت از محیط زیست است که هرچه آگاهی مردم جامعه در مور محیط زیست بیشتر باشد، اجرای قوانین و رضایت مندی آنان نیز در این زمینه افزایش می یابد.
عضو شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: توانمندسازی ساختارهای زیست محیطی از جمله اطلاع رسانی و حمایت ارگان ها از مردم برای اجرای مقررات زیست محیطی از جمله موضوعاتی است که باید از سوی مسئولان و نهادهای مرتبط با محیط زیست جدی گرفته شود چرا که با ارتقاء زیرساخت های زیست محیطی و افزایش این فرهنگ در میان مردم؛ میزان سلامت، بهره وری و کیفیت زندگی افراد هم بالا می رود و این مهم به ارتباط نزدیک سلامت افراد و محیط بر می گردد.
بیرانوند ادامه داد: بر این اساس ضروری است سرمایه گذاری های لازم به منظور گسترش فرهنگ زیست محیطی شهروندان توسط مسئولان و دستگاههای مرتبط صورت گیرد و برای آموزش افراد جامعه در مورد پیشگیری از تخریب محیط زیست، لازم است ابتدا نیاز افراد در ارتباط با ارتقاء فرهنگ زیست محیطی در سنین و گروه های مختلف جامعه تعیین شود.
این مسئول گفت: پس از گذراندن این مرحله، برنامه ریزی منظم بر مبنای نیازهایی نظیر ایجاد شناخت، تغییر در نگرش و ایجاد عملکرد صحیح در جامعه ضرورت پیدا می کند و سپس نوبت به اقدامات مؤثر برای گسترش فرهنگ زیست محیطی از جمله گنجاندن مسائل مربوط به محیط زیست در برنامه آموزش قبل از دبستان، کتب درسی، اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی برای شهروندان، گسترش فرهنگ صرفه جویی، استفاده از رسانه های ارتباط جمعی در این زمینه، تربیت و بهره مندی از کارشناسان محیط زیست و ترویج و گسترش حس مسئولیت پذیری در قبال محیط زیست می رسد.
وی خاطر نشان کرد: حفاظت از محیط زیست نه تنها بعنوان جزئی تفکیک ناپذیر از توسعه پایدار شهری به حساب می آید بلکه بعنوان ارزش بنیادین نسل های آینده نیز مورد توجه است؛ برای حفظ این میراث گرانبها لازم است تا از فعالیت هایی نظیر استفاده نادرست از انرژی یا انرژی های نادرست، بهره برداری و تخریب بی رویه منابع پایه، الگوهای نامعقول تولید و مصرف، افزایش آلودگی ها و... جلوگیری بعمل آید و در این مسیر از فرهنگ بعنوان عامل تعیین کننده رفتار افراد جامعه استفاده و آموزش شهروندی در این راستا تقویت شود.
عضو شورای اسلامی شهر کرج در پایان یادآور شد: در هر حال منابعی که در محیط زیست وجود دارد محدود است و مهم ترین کاری که باید در راستای حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی ها صورت گیرد برنامه ریزی و مدیریت به منظور حفظ و استفاده صحیح از این منابع با نهادینه کردن و بالابردن فرهنگ زیست محیطی و آموزش مردم جامعه است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 743271
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.