شیما شاهین فر نویسنده این گزارش معتقد است این بازار پررنگ و لعاب تبلیغات در فضاهایی چون پل های هوایی تا پیاده روهای پر تردد با تمام جذابیت هایی که در خود جای داده، منتقدانی هم دارد که به اصلاح ساختار موجود هم از نظر سخت افزاری و هم از نظر نرم افزاری معتقدند.
در بخشی از این گزارش حمید جاویدمهر، طراح گرافیک در رابطه با کیفیت تبلیغات محیطی در قزوین به خبرنگار مینودر گفته است اگر چه در تبلیغات شهری قزوین می توان به نقش تاثیرگذار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در اطلاع رسانی امور فرهنگی، پیام های شهروندی و همچنین یادآوری آیین های ملی و مذهبی اشاره کرد اما متاسفانه با استفاده افراطی و گاه غیرضروری از رسانه های محیطی و شهری متاسفانه شاهد آن هستیم که بیشتر به جنبه تبلیغاتی و تجاری امور پرداخته می شود و این هجوم بی وقفه تبلیغات به حریم بصری آسیب جدی زده و چهره خندان شهر را از بین می برد.
جاوید مهر همچنین در این گفت و گو به بی نظمی در تبلیغات اصناف نیز اشاره کرده و افزوده است: همچنین نمونه های زیادی از کپی برداری های ناآگاهانه و بی اجازه از نشان ها و برندهای معتبر بدون در نظر گرفتن قانون کپی رایت دیده می شود.
حسن حسن زاده،مدیر یکی از کانون های تبلیغاتی استان نیز به حضور و استقبال سرمایه گذاران و متخصصان در زمینه تبلیغات پرداخته و یکی از دلایل این امر را چنین مطرح می کند که در گذشته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صدور مجوز کانون های تبلیغاتی را به سابقه کار و مدرک مرتبط منوط کرده بود اما اکنون این شرط برداشته شده و افراد به صرف داشتن مدرک کارشناسی و تنها سابقه حضور در یک کانون می توانند مدیریت یک کانون تبلیغاتی را بر عهده بگیرند و وارد این حوزه شوند.
'آرامستانی آرام، آرمیده در دل شهر' عنوان گزارش دیگری از هفته نامه مینودر است که با قلم الناز قاسمی به وجود آرامستانی کوچک و قدیمی در منطقه سرتک قزوین پرداخته است.
اصغر اللهیاری مدیرعامل سابق سازمان آرامستان های شهر قزوین، آخرین دفن صورت گرفته در این آرامستان را مربوط به 30 سال پیش اعلام کرده و گفته است از آن بازه زمانی به بعد اجازه دفن در آن مکان صادر نشد و به همین منظور امکانات خدمات و رفاهی شامل آن نمی شود.
حجت الاسلام باریک بین کارشناس دینی نیز در گفت و گو با این شماره مینودر از اختلاف نظر علما درباره انتقال قبرها به مکانی دیگر و به اصطلاح نبش قبر خبر داده و گفته است برخی از بزرگان دینی بر این باورند که پس از گذشت یک بازه زمانی سی تا چهل ساله نبش و انتقال قبر به علت پوسیدگی کامل استخوان ها ازنظر شرعی، برای میت هتک حرمت محسوب نمی شود و اگر مساله مهم تری پیش آید تخریب قبر و قبرستان فاقد مساله دینی است.
امیر زلالی کارشناس عمران نیز درخصوص آرامستان مذکور به خبرنگار مینودر گفته است: تکلیف این فضا باید در شورای پنجم بررسی شود و تصمیمات لازم در خصوص سامان دهی و یا تخریب آن مصوب شود چرا که در حال حاضر هیچ گونه تصمیمی برای آن گرفته نشده است.
هفته نامه مینودر تیتر اول خود را با عنوان 'یافتن مسیر درست در دستیابی استان به اقتصاد پایدار' به گفتگوی اختصاصی با استاندار قزوین اختصاص داده است.
استاندار در بخشی از این مصاحبه گفته است در استان قزوین علاوه بر بخش های صنعت و گردشگری که باید مورد توجه و تقویت بیشتری قرار گیرند و مشکلات این 2 بخش برطرف شود، بخش های حمل و نقل، توسعه شرکت های دانش بنیان، توسعه صادرات و تولیدات محور و سرمایه گذاری خارجی نیز با توجه به ظرفیت های موجود باید تقویت شوند و این همه بدون توجه به حفظ محیط زیست، جامعه را از دستیابی به توسعه پایدار محروم خواهد کرد.
سیر تغییر کاربری آشپزخانه های امروزی از محل پخت و پز به محل پز با تیتر 'مطبخ های نمایشی' به قلم مرضیه اردکانی،تاکید رییس کل دادگستری استان قزوین بر مبارزه با فساد، آمار نگران کننده طلاق به نقل از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ایجاد بیش از 2هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان از دیگر عناوین این شماره هفته نامه مینودر است.
هفته نامه مینودر نشریه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی به سردبیری عاطفه مشایخی است که روزهای دوشنبه هر هفته بر روی دکه های مطبوعاتی شهر قزوین قرار می گیرد.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.