به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان روز دوشنبه اعلام کرد: طرح تصفیه پساب شاهین شهر با همکاری یک شرکت دانش بنیان در 2 مرحله پمپاژ پساب از تصفیه خانه شاهین شهر و ساخت ایستگاه تصفیه خانه در شرکت پالایش نفت اصفهان و پیش بینی تصفیه پساب با سرعت 500 لیتر بر ثانیه با احتساب طرح های بهینه سازی اجرایی شده است .
با توجه به بحران عمومی آب و حفظ و صیانت از منابع کشور در جهت استفاده از پساب آب و بازچرخانی پساب فاضلاب شاهین شهر، شرکت پالایش نفت اصفهان برای نخستین بار در ایران و با بهره گیری از فناوری های روز دنیا، در قراردادی با سازمان آب منطقه ای اصفهان مبادرت به خرید انشعاب پساب به میزان 210 لیتر بر ثانیه کرده است.
این شرکت برای اجرای تاسیسات و زیر ساخت انتقال وتصفیه پساب مذکور در سه مرحله اقدام به برگزاری مناقصه محدود و شناسایی و عقد قرارداد با پیمانکاران و مشاوران واجد صلاحیت کرده است.
این مراحل شامل طراحی خط انتقال پساب، خرید، اجرا و نظارت کارگاهی خط انتقال پساب با هزینه ای بالغ بر هفت میلیارد ریال و طراحی، خرید و اجرای احداث ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه با مبلغ 50 میلیارد ریال است.
انتقال این پساب، توسط 10 کیلومتر خط انتقال صورت می گیرد که پس از اتمام ساخت تصفیه خانه در پالایشگاه، تصفیه پساب شاهین شهر با سرعت 210 لیتر برثانیه عملیاتی خواهد شد.
مراحل اول و دوم این طرح در بهمن سال گذشته با موفقیت، تحویل موقت شد و مرحله سه طرح مذکور از بهمن 95 آغاز شده و تاکنون 59 درصد پیشرفت داشته است.
شرکت پالایش نفت اصفهان فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده های نفتی و تامین خوراک صنایع پایین دستی از سال ۱۳۵۸ آغاز کرده و اکنون حدود ۲۳ درصد از فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور را تولید می کند.
شاهین شهر، مرکز شهرستان شاهین شهر و میمه با حدود 200 هزار نفر جمعیت در 20 کیلومتری شمال اصفهان است.
د/3011 /6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.