به گزارش ایرنا، ' سید رحمان دانیالی ' روز یکشنبه در دیدار با حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شهرستان شاهین ‌شهر و میمه، حمایت همه جانبه نمایندگان استان برای اجرای مصوبات مربوط به تامین حقابه های زیست محیطی را خواستار شد.
در این دیدار نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی نیز به ضرورت حفاظت از محیط زیست بر اساس تعالیم اسلام و قوانین حکومتی اشاره کرد و خواستار رعایت الزامات قانونی برای تامین زمینه‌های اشتغال و تولید همسو با محیط زیست شد.
در این دیدار جمعی از مدیران حفاظت محیط زیست اسنان نیز حضور داشتند.
شورای عالی آب به منظور هماهنگی و سیاست گذاری در زمینه تامین، توزیع و مصرف آب کشور تاسیس شده‌ است.
تصمیمات این شورا با تصویب هیئت وزیران یا کمیسیون مذکور در اصل 138 قانون اساسی برای دستگاه‌های ذیربط لازم ‌الاجراست.
مطابق قانون اعضای این شورا متشکل از وزرای نیرو، جهاد کشاورزی، صنایع و معادن کشور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، یک نفر از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر و 2 نفر از متخصصان بخش کشاورزی به حکم رئیس جمهور تشکیل می‌شود.
ریاست عالیه این شورا با رئیس جمهور یا معاون اول ریاست جمهوری می‌باشد.
دولت یازدهم در تخصیص منابع آبی ذخیره شده در پشت سدها در سال 95 حدود 10.8 میلیارد متر مکعب را به حفاظت از اکوسیستم ها اختصاص داد.
با آغاز کار دولت تدبیر و امید، برای اولین بار حقابه 176 میلیون مترمکعبی تالاب گاوخونی در تابلوی منابع و مصارف زاینده رود ثبت شد.
تالاب بین‌المللی گاوخونی در فلات مرکزی ایران و در استان اصفهان قرار دارد که زاینده ‌رود در پایان مسیر خود به آن می ‌ریزد.
این تالاب حیاتی، منطقه ‌ای به وسعت 476 کیلومتر مربع را پوشانده و در 167 کیلومتری جنوب شرق اصفهان در کنار شهر ورزنه و در مجاورت تپه ‌های شنی واقع ‌است.
ت/8114/ 2093 ** خبرنگار: امیر حسین اکبری ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.