به گزارش ایرنا، حسین انصاری فر پنجشنبه شب در انتخابات مجمع عمومی کلوپ سافاری استان اصفهان در آران و بیدگل گفت: گردشگری در کویر رونق زیادی گرفته و بیشتر پهنه این استان نیز کویری می باشد و از این رو باید با برنامه ریزی به رونق گردشگری منطقه کمک کنیم.
وی افزود: بستر سازی برای آموزش حفاظت از منابع طبیعی و ترویج فرهنگ زیست محیطی ضرورت است چرا که صنعت گردشگری نباید باعث برهم زدن نظم طبیعت شود و در این میان سافاری می تواند نوعی سفر مسئولانه در طبیعت باشد که در کنار استفاده به حفظ آن نیز کمک کند.
رئیس کلوپ سافاری استان اصفهان با تاکید بر مسئولیت همگان نسبت به طبیعت پیرامونی، آسیب به آن را آسیب به همه مردم عنوان کرد.
عضو شورای شهر آران و بیدگل نیز در ادامه بر ضرورت ساماندهی کویر مرنجاب تاکید و گفت: شرایط کنونی پذیرفتنی نیست، و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی مرنجاب باید در اولویت باشد و گردشگران در این زمینه توجیه شوند.
محمد یوسفیان با اشاره به بازدیدها از کویر مرنجاب افزود: نوعی هرج و مرج با کمال تاسف در این کویر حاکم می باشد و برخی نقاط به دلیل رانندگی بد گردشگران شخم زده شده و تپه های شنی در حال حرکت هستند.
وی بیان کرد: سوء مدیریت ها می تواند تلاش های صورت گرفته برای اجرای طرح های بیابانزدایی در پنج دهه گذشته را از بین ببرد و اگر این روند تخریب محیط زیست ادامه یابد، شورای اسلامی شهر با اعمال سیاست هایی به موضوع ورود خواهد کرد.
انتخابات مجمع عمومی کلوپ سافاری استان اصفهان با حضور رئیس کلوپ سافاری ایران برگزار و حسین انصاری فر به عنوان رئیس، محمد یوسفیان به عنوان نایب رئیس و مصطفی عباسی به عنوان دبیر برای مدت 2 سال انتخاب شد.
سافاری رشته جدید ورزشی در گردشگری سفری محسوب می شود و به آن وحش‌گشت (safari) نیز می‌گویند؛ غربی ها این واژه را ابتدا برای تورهای بیابان‌گردی و دشت‌گردی در آفریقا به کار برده و از واژه عربی سفر که در زبان‌های آفریقایی به صورت سافاری ادا می‌شود، استفاده کردند.
شهرستان آران و بیدگل با بیش از 100 هزار نفر جمعیت در 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: حسین منصوری فر**انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.