به گزارش ایرنا، ‌آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های نماز جمعه کاشان با اشاره به میزبانی این شهرستان از بارگاه سلطان علی بن محمد باقر (ع) گفت: وجود این بارگاه مقدس افتخار بسیار بزرگی است چرا که آن حضرت به دعوت اهالی فین، خاوه و کاشان به عنوان نماینده حضرت امام محمد باقر (ع) به کاشان عزیمت کردند.
وی به برگزاری آئین مذهبی سنتی قالیشویان مشهد اردهال اشاره کرد و افزود: این آیین ها باید با هدف تقویت حوزه فرهنگ، ارتقای بنیه های اعتقادی و استمرار راه و سیره ائمه اطهار (ع) تقویت شود.
امام جمعه کاشان در ادامه با گرامیداشت ۹ مهر ماه روز ملی سالمندان بیان کرد: وجود سالمندان در خانواده باعث نزول رحمت الهی و رفع بلا می شود و از دیدگاه اسلام نگهداری از سالمندان در واقع نوعی عبادت محسوب می شود.
او با انتقاد از نوع برخورد با سالمندان در کشورهای غربی گفت: غربی ها با کمال تاسف نگهداری از سالمندان را تاب نمی آورند که بخشی از این دیدگاه در کشور ما هم نفوذ کرده که باید از آن دوری کرد.
آیت الله نمازی همچنین به ۱۳ مهرماه سالروز هجرت حضرت امام خمینی (ره) از نجف به پاریس اشاره و اضافه کرد: امام راحل در تبعید هم وظایف انقلابی خود را فراموش نکرد و ما شاهد پیام های ایشان به مردم ایران بودیم که این تاریخ باید برای نسل جدید بازگو شود تا با دشمنی های ریشه دار استکبار جهانی با ملت ایران آشنا شوند.
وی با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی قدردانی از کارکنان ناجا گفت: نیروی انتظامی مظهر اقتدار ایران، خالق امنیت و آرامش برای ملت ایران است.
خبرنگار: حسین منصوری فر** انتشار: سلطانمرادی
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.