امیر سرتیپ دوم 'رضا آذریان' روز شنبه در دومین روز از هفته دفاع مقدس با حضور در پایگاه اهدای خون امام رضا (ع) مشهد افزود:ما راه شهدا را ادامه می دهیم چون شهدا خون و جان خود را به اسلام و میهن اهدا کردند و امنیت و اقتدار و صلابت را برای ما به وجود آوردند.
وی گفت:بعثی ها با حمله گسترده به کشوری که جدیدا در حال تثبیت نظام جمهوری بود فکر می کردند سه یا هفت روزه به نتیجه می رسند اما تجزیه و تحلیل و برآوردشان بسیار اشتباه بود و این همان اشتباهی است که استکبار جهانی هنوز در حال ارتکاب آن است اما ملت و نیروهای مسلح ایران در طول دو هزار و 877 روز پاسخی به دشمنان این مرز و بوم دادند که هرگز فراموش نمی شود و ما همه ساله هفته دفاع مقدس را به پاس این دو هزار و 877 روز گرامی می داریم.
او افزود:از اولین شخصیتهایی که به عنوان نماینده امام در دفاع مقدس حضور پیدا کردند رهبری بودند و ارتش، اولین بیعت را با ایشان در سوسنگرد انجام داد و اولین عملیات بزرگ را علیه ارتش بعثی عراق نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با 140 فرونده هواپیمای جنگنده و بمب افکن انجام داد که باید یاد این عزیزان را گرامی بداریم.
وی گفت:امروز هم آمده ایم بگوییم که علاوه بر این که ادامه دهنده راه شهدا و و امام شهدا هستیم به نیازمندانی که به خون نیاز دارند در ایام متعلق به امام حسین (ع) هم با اهدای خون کمک می کنیم.
معاون فنی و فناوری نوین اداره کل انتقال خون خراسان رضوی نیز در این آئین گفت:حفظ آبرو، شرف، غرور ملی، تمامیت ارضی کشور، ایجاد امنیت و آرامش برای مردم مرهون تلاش و فداکاری ارتش و کسانی است که پشت جبهه با ایمانی راسخ مقابل دشمن ایستادند.
دکتر سید علی حسنی افزود:ثبات و توسعه اجتماعی ایران اسلامی هدف هر دو مجموعه ارتش و سازمان انتقال خون است؛ ارتش با ایجاد و تثبیت امنیت و انتقال خون با حفظ سلامت تلاش می کنند که جامعه به سمت پیشرفت و تعالی پیش رود.
وی گفت:در دفاع مقدس اگر چه مجموعه عام المنفعه انتقال خون مجموعه کوچکی بود اما توانست واسطه ای شود برای مردمی که نمی توانستند در جبهه ها حاضر شوند تا بتوانند با انتقال خون خود به تامین فرآورده های خونی که به شدت مورد نیاز جبهه بود کمک کنند.
او افزود:اهدای خون برای رزمندگان دفاع مقدس به فرهنگ سازی انتقال خون کمک کرد و هنوز بخش زیادی از اهداکنندگان خون کسانی هستند که در دفاع مقدس با اهدای خون آشنا شده اند.
در انتهای این آئین، امیر سرتیپ دوم 'رضا آذریان' فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال شرق کشور و تعدادی از نیروهای یگانهای شرکت کننده، خون خود اهدا کردند.
1922/خبرنگار:کامیار اسماعیل پور**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.