به گزارش روز سه شنبه ایرنا امام جمعه نهاوند در این آیین گفت: شهید آیت الله قدوسی از مبارزان قبل از انقلاب و شاگرد امام راحل بود که با زهد و تقوا برگزیده عمل کرد و حتی حیات خویش را وقف اسلام کرد.
حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا افزود: شهید قدوسی بر اساس مبنا و روش صحیح در زندگی حرکت کرد و این از ویژگی های ممتاز این انسان فاضل و با تقوا بود.
وی گفت: آن شهید بزرگوار قبل از انقلاب به آموزش طلبه های جوان مشغول شد که هر کدام از آنها بعدها از مسؤولان نظام جمهوری اسلامی شدند و خدمات زیادی به نظام اسلامی کردند.
امام جمعه نهاوند ولایت مداری را از ویژگی های بارز شهید قدوسی ذکر کرد و افزود: شهید قدوسی به حضرت امام خمینی (ره) علاقه وافری داشت به گونه ای که این عشق و علاقه به قدری بالا بود که همه زندگی آن شخصیت ارزشمند را تحت شعاع خود قرار داده بود.
وی سپردن مسئولیت حساس دادستانی کل کشور به شهید قدوسی را نشان دهنده اعتماد امام راحل به آن شهید والا مقام ذکرکرد و گفت: سپردن مسئولیت سنگین و حساس دادستانی کل کشور به شهید قدوسی توسط حضرت امام خمینی(ره) نشان از اوج ایمان و از خودگذشتگی و ظلم ستیزی شهید قدوسی داشت که همین امر موجب اعتماد امام راحل به ایشان شده بود.
مغیثی نیا معرفی ویژگی های شهید قدوسی را نیاز امروز جامعه اسلامی ذکر کرد و گفت: شهید قدوسی نمونه بارز تقوا و اخلاص و ساده زیستی بود که این ویژگی ها باید الگوی مسئولان و نسل جوان قرار گیرد و به جامعه معرفی شود.
شهید آیت الله قدوسی در سال 1306 در خانواده مذهبی به دنیا آمد ، تحصیلات ابتدایی را با موفقیت در مدارس شهر نهاوند به اتمام رساند و برای ادامه تحصیل به پیشنهاد پدرش وارد حوزه علمیه قم شد و درس های مقدمات و سطح را نزد استادان وقت از جمله آیت الله صدوقی آموخت و پس از آن به درس خارج آیت الله العظمی بروجردی راه یافت.
این شهید گرانقدر همچنین فقه و اصول را نزد امام خمینی (ره) گذراند و در سال 1341 به مقام اجتهاد رسید سرانجام این پارسای پرتلاش ، پس از سالها مجاهدت و تلاش شبانه روزی در شهریور ماه سال 1360 با انفجار بمب توسط منافقان در دادستانی انقلاب به درجه رفیع شهادت نائل شد.
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب همدان قرار دارد.
2087/7525 خبرنگار: وحید سیفی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.