مجید زینلی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، به افزایش پنج درصدی آمار اهدای خون در دهه اول محرم امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل اشاره کرد و افزود: از ابتدای ماه محرم تا کنون بیش از 6 هزار و 500 نفر از مردم استان برای نذر خون به مراکز اهدای خون استان اصفهان مراجعه کردند.
وی اظهار کرد: از این تعداد بیش از پنج هزار و 200 نفر موفق به نذر خون شدند.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان افزود: همچنین در شهرستان خمینی شهر نیز بیش از 2 هزار و 650 نفر از مردم این شهرستان برای نذر خون به مرکز ثابت اهدای خون این شهرستان مراجعه کردند و از این تعداد بیش از 2 هزار و 160 نفر موفق به نذر خون شدند.
وی خاطرنشان کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورا نیز عزاداران حسینی (ع) در شهرستان خمینی شهر بیش از 980 واحد خون اهدا کردند.
زینلی در بخش دیگری به آمار اهدای خون در 6 ماه اول امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت بیش از 85 هزار نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد 67 هزار و 500 تن موفق به اهدای خون شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 3 درصد افزایش داشته است.
وی بابیان اینکه اهدای خون توسط مردم باید بصورت مستمر و دائمی باشد، گفت: نیاز به خون و همینطور فرآورده‌های خون امری ضروری بوده و باید مردم در این امر نیک همیشه مشارکت داشته باشند.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان افزود: در استان اصفهان 57 درصد از اهداکنندگان خون اهدا کنندگان مستمر هستند که حداقل سال 2 مرتبه خون اهدا می‌کنند.
وی در خصوص اهدای خون بانوان گفت: در استان اصفهان 97 درصد از خون های اهدایی توسط مردان و تنها سه درصد به وسیله بانوان خانم هاست که می طلبد بانوان در این امر خیر مشارکت بیشتری داشته باشند.
9694/ 6022 خبرنگار : آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.