علی اکبر صالح روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا، با بیان اینکه محصول پسته اردستان امسال از وضعیت مطلوبی برخوردار است، پیش بینی کرد: حدود دو هزار تن پسته در این شهرستان برداشت شود.
وی انواع پسته تولیدی در شهرستان اردستان را اکبری، فندقی، احمدآقایی، کله قوچی و بومی بیان کرد و افزود: بخش عمده سطح زیر کشت این محصول در دهستان گرمسیر قرار دارد.
مدیر جهاد کشاورزی اردستان خاطرنشان کرد: هم اکنون سه مرکز فرآوری پسته در روستاهای دهستان گرمسیر این شهرستان فعالیت می کند که ظرفیت آن ها حدود 8.5 تن فرآوری در ساعت است.
به گفته وی، بیش از 90 درصد پسته های برداشت شده در این سه مرکز پوست گیری، شست و شو، پوک گیری، خشک و درجه بندی و بقیه نیز به صورت تازه برای مصرف روانه بازار می شود‌.
صالح تصریح کرد: از مجموع 2 هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت پسته در شهرستان اردستان، یک هزار و 300 هکتار آن درختان بارور و بقیه به صورت نهال است.
وی همچنین زمان برداشت محصول پسته در اردستان را از اواسط شهریور تا نیمه دوم مهر بیان کرد و گفت: بیش از یک هزار و 100 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در کار برداشت و فرآوری مشغول به کار می شوند.
پسته گیاهی است که از دیرباز در نقاط مختلف ایران به ویژه در ناحیه شمال شرق ایران کشت می شده و از سالیان قدیم در این اردستان نیز به علت کویری بودن منطقه و نیاز کم آن به آب، کشت می شده است.
شهرستان اردستان دارای 25 هزار و761 هکتار زمین کشاورزی شامل 18هزار و 186هکتار زراعی و 6 هزار و 75 هکتار باغی و بقیه آیش است.
اردستان در 118کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7431/6136 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.