رضا امینی روز دوشنبه در گفت و با ایرنا افزود: سال گذشته 200 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان بروجرد به کشت دانه روغنی کلزار اختصاص یافت و امسال انتظار می رود با استقبال چشمگیر کشاورزان بتوان زمین های کشاورزی بیشتری به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یابد.
وی گفت: پارسال به رغم اینکه محصول 100 هکتار از زمین ها به دلیل سرمازدگی از بین رفت ولی 155 تن محصول برداشت.
امینی افزود: محصول کلزا در برنامه تناوبی قرار گرفته و امید است کشاورزان با کشت این محصول از تکرار کشت هر ساله محصول گندم و جو به جای یکدیگر خودداری و دانه روغنی کلزا را به صورت تناوبی کشت کنند.
وی کنترل آفات و بیماری ها در زمین های کشاورزی، استفاده از عناصر تثبیت شده ماکرو و میکرو موجود در خاک و تحقق تعهدات روغنی مورد نیاز داخلی را از مزایای کشت محصول کلزا عنوان و اظهار کرد: با توجه به اینکه 92 درصد روغن مورد نیاز کشور وارداتی است و تنها هشت درصد تولید داخل است انتظار می رود کشاورزان در زمینه توسعه کشت محصولات دانه های روغنی اهتمام بیشتری داشته باشند.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با بیان اینکه 35 درصد ازجمعیت 350 هزار نفری بروجرد به شغل کشاورزی ودامپروری مشغول هستند، افزود: بروجرد دارای 68 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی است که 34 هزار هکتار زمین کشاورزی آبی و مابقی دیم است.
وی گفت: بیشترین مقدار زمین های کشاورزی بروجرد به کشت گندم و جو اختصاص دارد.
6052/3022
خبرنگار: آمنه صارمی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.