به گزارش ایرنا، 'سید هَدا محمدی'، روز یکشنبه در نشستی خبری اعلام کرد: این رقابت ها از ۲۱ تا ۲۴ شهریور با حضور ۷۸ دختر و ۷۹ پسر و در مجموع ۱۵۷ بازیکن از سراسر کشور در رده سنی ۱۱ تا ۱۹ سال در اصفهان برگزار می‌ شود.
وی، زمین اسکواش(کورت) سیتی سنتر و مجموعه ورزشی شهید نصر واقع در خیابان بزرگمهر را به ترتیب به عنوان محل برگزاری رقابت های پسران و دختران معرفی کرد.
به گفته وی، مراسم افتتاحیه این مسابقات ساعت 17 سه شنبه هفته جاری همزمان با بهره برداری از زمین های اسکواش سیتی سنتر در این مجموعه برگزار خواهد شد.
رئیس هیات اسکواش استان اصفهان خاطرنشان کرد: سیلور(نقره ای)، گلد(طلا) و پلاتینیوم، سه سطح برگزاری رقابت های جوانان(جونیور) است و رقابت های یاد شده در سطح سیلور برگزار می شود.
محمدی ادامه داد: قصد داریم دو سال آینده این رقابت ها را با حضور 250 ورزشکار از ایران و پنج کشور خارجی در سطح گلد برگزار کنیم و برای بعد از آن مسابقاتی با حضور 450 نفر و ورزشکارانی از 10 کشور برنامه ریزی کنیم.
به گفته وی، هزینه برگزاری این رقابت ها حدود 40 میلیون تومان برآورد می شود و در مجموع دو هزار دلار جایزه برای 30 نفر از برترین های این مسابقات در نظر گرفته شده است.
محمدی با اشاره به اهمیت حضور ورزشکاران خارجی در این رقابت ها برای توسعه این رشته و همچنین توجه به مبحث گردشگری ورزشی گفت: با وجود تمام تلاش ها، حضور اسکواش بازان خارجی در این رویداد محقق نشد، اما اعتبار و امتیازات این مسابقات، بین المللی است و در رده بندی بازیکنان، اصفهان و کشور در جایگاه آسیایی و جهانی موثر خواهد بود.
وی ادامه داد: اصفهان با توجه به ظرفیت ارزشمند گردشگری خود بخوبی می تواند در گردشگری ورزشی نیز فعالیت داشته باشد و هیات اسکواش نیز قصد دارد از این موضوع با برگزاری رقابت های بین المللی در سطوح بالا استفاده کند.
محمدی در باره نماد این رقابت ها نیز تصریح کرد: در این نماد از رنگ های جذاب و محرک و همچنین طرح های اسلیمی فرهنگی هنری اصفهان استفاده و برای دوره های آینده نیز ثبت شده است.
رئیس هیات اسکواش استان اصفهان، راه اندازی اسکواش در مجموعه ورزشی امین با هزینه 350 میلیون تومان، برگزاری لیگ استانی، راه اندازی کورت های سیتی سنتر با هزینه 500 میلیون تومان، برگزاری دوره های آموزشی و استعدادیابی و افزایش کورت هایی از 6 زمین به 12 زمین را از اصلی ترین فعالیت های این هیات در پنج سال گذشته عنوان کرد.
به گفته محمدی، 300 اسکواش باز و افزون بر 20 مربی رسمی در استان اصفهان فعالیت می کنند.
در حاشیه این نشست از لباس، نماد و پوستر رقابت ها رونمایی شد.
ت / 6020 /6027 خبرنگار: علیرضا حکیمیان* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.