به گزارش ایرنا، آیت الله حسین مظاهری جمعه شب در مراسم عمامه گذاری 300 نفر از طلاب اصفهان که در مدرسه صدر این شهر برگزار شد، افزود: برگزاری طرح ادیب و عمامه گذاری دسته جمعی طلاب از ابتکارات آیت الله طباطبایی است.
وی با مقدس برشمردن مراسم عمامه گذاری گفت: این مساله در اصل درجه گرفتن از امام زمان (عج) است و با این کار طلبه از سوی امام زمان (عج) به جامعه شناخته می شوند.
رییس حوزه علمیه اصفهان افزود: مهمترین مساله در این جایگاه شناخت وظیفه و عمل کردن به آن است و امروز نیز انقلاب اسلامی از ما شناخت وظیفه و عمل به آن را از ما مطالبه می کند.
وی تاکید کرد: درس خواندن جدی در حوزه های فقه، اخلاق و اعتقادات مهمترین وظیفه طلبه در این جایگاه است و شناخت این وظیفه نیازمند تقوا است.
آیت الله مظاهری تاکید کرد: اگر یک روحانی، امام جماعت یا طلبه ای گناه داشته باشد، گناه او بسیار عظیم است زیرا در روایات اسلامی است که در جهنم از عالمان بی عمل شناخته می شوند و از عذاب خاصی بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: این مراسم و این شب باید نقطه عطفی برای زندگی سرباز امام زمان (عج) باشد و تصمیم جدی برای رفع مشکلات فکری، علمی و عملی خود داشته باشند.
رییس حوزه علمیه اصفهان اضافه کرد: کسی که می خواهد منبری، امام جماعت و مرجع تقلید باشد، نیازمند علم و تقوا است زیرا این دو مانند ابزاری برای ما طلبه ها است.
وی تاکید کرد: قطعا امام زمان (عج) به اذن خدا، مشکلات طلبه ای که خود را به علم و تقوا بیاراید برطرف می کنند و دنیا و آخرت انسان ها را از راهی که گمان نمی کنند، اصلاح می کند.
مراسم عمامه گذاری 300 طلبه حوزه علمیه اصفهان جمعه شب همزمان با شب عید غدیر با حضور آیت الله مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان و آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در مدرسه صدر این شهر برگزار شد.
هر ساله طلاب اصفهان در شب عید غدیر خم اقدام به عمامه گذاری می کنند.
یک ماه قبل از مراسم عمامه گذاری، طلاب مایل به معمم شدن، مسائل مورد نیاز دوران معمم بودن را در قالب دوره ای به نام طرح ادیب کسب می کنند.
/7134 / 2093 ** خبرنگار: محمد کامران ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.