به گزارش ایرنا ، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی روز دوشنبه در دیدار با هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کرج در دفتر نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج افزود: کلان‌شهر کرج، مدیریت جهادی می‌خواهد، جهادی عمل کنید، امکان خدمت به مردم را یک فرصت برای خود بدانید، تلاش کنید تا شهر را به نمای صحیح و تراز درست برسانید و در کارهایتان از نیروهای متخصص و درعین‌حال متعهد به انقلاب و اسلام و مردم کمک بگیرید.
وی با تأکید بر لزوم قانون‌گرایی درعملکردها، گفت: در مدت مدیریت خود، قانون را محور اصلی برنامه‌ها قرار دهید و درعین‌حال با توجه به اصل عدالت، طوری طرح‌ریزی کنید که حقوق مردم از بین نرود.
امام جمعه کرج افزود: امروز،عده‌ای تلاش می‌کنند البرز را به خاطر قوم‌گرایی‌ها و نحله‌ها و فرقه‌های مختلف، بی‌هویت نشان دهند؛ درحالی‌که هویت البرز به مفاخر و فرهیختگان او در حوزه‌های مختلف علمی و فرهنگی است که این‌ها باید ساختاری و زیربنایی موردتوجه قرارگرفته و برجسته شوند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با ابراز امیدواری نسبت به عملکرد ساختار بنیان شورای پنجم شهر کرج، ادامه داد: البته برخی کارها مانند همایش‌ها نیز اگر به‌اندازه باشند، محاسن خود را دارند، ولی رویکردها باید ساختاری و زیربنایی بوده تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
وی مبارزه با فساد و سلامت اقتصادی را یکی دیگر از مسائل مهم شورای شهر دانست و افزود: در این حوزه هم نظارت‌ها را دقیق‌تر کنید و هم تقویت روش‌های پیشگیری از وقوع فساد را موردتوجه قرار دهید تا عرصه برای وقوع تخلفات بسته شود که شفاف‌سازی عملکردها و کوتاه کردن مسیرهای اداری و عملیاتی در این زمینه، مؤثر و مفید است.
امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسائل فرهنگی کلان نباید ازنظر شورای شهر دور بماند گفت: امروز کرج ازنظر تعداد و کیفیت سینما مشکل دارد یا مثلاً کتابخانه‌ی تخصصی در شهر وجود ندارد؛ این‌ها زیرساخت‌هایی است که باید در مباحث کلان دیده شوند و البته در کنار توسعه‌ فیزیکی، باید به تأمین محتوای مناسب برایشان هم اندیشید و گرنه کار ناقص خواهد ماند.
وی با تأکید بر نظارت دقیق بر شهردار به‌عنوان مهم‌ترین وظیفه‌ی شورای شهر، تصریح کرد: اگر می‌خواهید حافظ منافع مردم و رشد و ارتقای جامعه باشید، باید در عین ارتباط و همراهی سازنده، نظارت و حساب کشی دقیق از شهردار را موردتوجه قرار دهید که نظارت دقیق شورا و پاسخگو بودن شهردار، عامل پیشرفت شهر است.
آیت‌الله حسینی همدانی اظهار کرد: هرچند هر فردی می‌تواند جهت‌گیری سیاسی خاص و وابستگی‌هایی در حیطه‌ی نظام اسلامی داشته باشد؛ اما پس از عضویت در شورای شهر و کسوت خدمت‌رسانی، مردم عملکردها و اقدامات شما را می‌بینند و تذکراتی هم که ما می‌دهیم، فارغ از این نگاه‌های سیاسی و معطوف به همین عملکردها است.
وی با بیان اینکه سلایق و تفکرات حزبی و جناحی نباید جایی در خدمت به جامعه داشته باشد، افزود: با توجه به همین اصل، اینکه مثلاً دیده شود جایی بیت‌المال و منابع، برای تقویت یک نگاه سیاسی و حزبی مورداستفاده قرار گیرد؛ قطعاً این کار خلاف است و برای خدمت به مردم نیست.
وی خاطرنشان کرد: تعیین یک سخنگو و گزارش دوره‌ای به مردم، عامل تقویت امیدواری جامعه است و ه این نکته نیز در برنامه‌های آتی شورای شهر قرار گیرد.
امام جمعه کرج ضمن تبریک ایام مبارک عید قربان و غدیر و تقدیر از عملکرد اعضای شورای شهر سابق شهر کرج، گفت: خداوند متعال به‌وسیله‌ رأی مردم به شما فرصتی برای خدمت‌رسانی اعطا فرموده است که امیدواریم در این 4 سال، در کارنامه‌ عملکردی شما در شورای پنجم، مطالب خوب، نورانی و پر اثری ثبت شود.
وی اضافه کرد: اداره‌ شهر، با توجه به نیازها و گرایش‌ها و خواسته‌های مختلف تک‌تک افراد جامعه، کار سخت و حساسی است که یک نظام جامع و طراحی‌شده برای مدیریت شهر را طلب می‌کند که بنده به عملکرد مثبت شما در این حوزه امیدوار هستم.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: متأسفانه مبلمان شهری کرج، مناسب نیست، درصورتی‌که عبور و مرور در شهر باید آرامش روانی مردم را تخریب نکند و این مساله به دلیل نبود نظام جامع مدیریت شهری برای تنظیم عملکرد شوراها و شهرداری‌ها در ادوار گذشته است.
وی با بیان اینکه بدون داشتن یک چشم‌انداز مناسب، بهبودی در وضعیت شهر به وجود نخواهد آمد، تأکید کرد: در ترسیم چشم‌انداز و طرح نظام جامع مدیریت شهر، نباید فقط امروز و چهار سال بعد را دید، بلکه باید به ده سال و صدسال آینده‌ی شهر توجه کرد تا شرایط با نواخت صحیحی اصلاح شود و این کار، بزرگ‌ترین خدمتی است که شورای پنجم می‌تواند برای اهالی کرج داشته باشد.
امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه کارها باید قابل ارزیابی باشند، تأکید کرد: گذشته از قرار گرفتن در مسیر چشم‌انداز و نظام جامع شهر، فازبندی و برنامه‌ریزی سالانه برای فعالیت‌ها، برای قابل ارزیابی بودن آن‌ها لازم و ضروری است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: با وجود امکانات و ظرفیت‌های فراوان، متأسفانه امروز کرج، چهره‌ مناسبی ندارد و بافت ساختمانی درهم‌ریخته‌ای در آن به وجود آمده که این مسائل باید در وضع قوانین شهری و برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرارگرفته و با استفاده از علوم مختلف در معماری که امروزه به‌عنوان معماری منظر شناخته می‌شود، به نحو مناسبی اصلاح شود.
آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه کرج در گذشته یک باغ شهر بوده، افزود: امروز تمام معابر و خیابان‌های شهر با بنرها و بیلبوردهای مختلف، اشغال‌شده است؛ درحالی‌که با وجود شرایط آب و هوایی این منطقه، باید کرج یک شهر سرسبز و تمام خیابان‌ها و معابر آن پر از درخت باشد که خود یک ثروت ملی است.
وی یادآور شد: گسترش بی‌رویه و ازدیاد بالای تبلیغات محیطی در سطح شهر عامل آزار عابران بوده و ثمره‌ تبلیغی نیز ندارد؛ این حجم گسترده از بیلبوردها باید جمع‌آوری ‌شده و نقاط محدودی، با مکان‌ یابی دقیق و حساب‌شده به این امر اختصاص یابد تا چهره‌ پریشان کرج، از این جنبه، اصلاح شود.
8029 / 6155خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.