به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی روز شنبه در همایش مبلغان ،ائمه جماعات و روحانیون استان البرز افزود: لباسی که بر تن روحانیت است بر خلاف سایر مشاغل لباس کار نیست، بلکه مسئولیت است و 24 ساعته باید برای پاسخگویی به نیازهای جامعه آماده باشیم.
وی اضافه کرد: خوشبختانه طرح آمایش سرزمین در شهرستان کرج به صورت کامل انجام و به روز رسانی شده که در سایر شهرستان های استان نیز در حال انجام است و بر اساس این طرح آمایش و با توجه به شناختی که از محلات پیدا می کنیم روحانیون را در مناطق مختلف استان مستقر می شوند.
حسینی همدانی گفت: یکی از مسایلی که امروز در جامعه ما وجود دارد بحث صلح و سازش است ،روحانیون باید به گونه ای صلح و سازش را در میان جامعه ترویج بدهند که دیگر کار به دستگاه قضا نرسد.
وی ادامه داد: روحانیون از قابلیت و ظرفیت خود با توجه به اینکه مردم به این قشر از جامعه اعتماد دارند استفاده کرده صلح و مودت را در جامعه گسترش داده تا دیگر نیاز نباشد به دستگاه قضایی مراجعه کرد.
نماینده ولی فقیه در البرز افزود: به همین منظور نیاز است که عمل و رفتار خود روحانیون نیز در جامعه با هم مطابقت داشته باشد چرا که مردم به عمل روحانیون نگاه می کنند.
حسینی همدانی در ادامه بیان داشت: توسعه مکارم اخلاق در جامعه نیازمند اهمیت دادن به نهادهای مهمی چون خانواده ، مدرسه و مسجد است، چرا که اگر این سه نهاد کار خود را به درستی انجام بدهند بسیاری از مشکلات جامعه ما حل خواهد شد.
وی گفت: انتظار ما از دادگستری این است که افرادی را تربیت کنند که در مدارس دانش آموزان را با مسایل حقوقی و قوانین آشنا کنند ، روحانیون نیز سعی کنند ارتباط بیشتری با این دانش آموزان برقرار کنند چرا که پیشگیری نقش عمده ای در اصلاح جامعه و پیشگیری از وقوع جرم را دارد.
امام جمعه کرج افزود: دشمنان این مرز و بوم با ظرافت برای دست یابی به اهداف شوم شان برنامه ریزی کرده اند و به همین منظور نیاز است تا ما غافل نباشیم.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.