به گزارش ایرنا محمد شریعتمداری عصر سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات ذوب آهن اصفهان که در این مجموعه تولیدی برگزار شد افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و سازمان تامین اجتماعی و ذوب آهن به عنوان مجموعه های مرتبط ذوب آهن باید در مدت 2 ماه نسبت به برنامه ریزی های عملیاتی و اجرایی برای حل مشکلات ذوب آهن تشکیل جلسه دهند.
وی تصریح کرد: در این مدت بخشی از برنامه ها باید اجرا شده تا مشکلات این واحد تولید کاهش یابد.
وی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی کامل دارد تا برای حل مشکلات ذوب آهن به طور فعالانه عمل کند.
وی همچنین از ذوب آهن اصفهان به عنوان یکی از اصلی ترین مجموعه های تولیدی در کشور یاد کرد و گفت: عدم توازن در توسعه صنعت فولاد کشور و ذوب آهن اصفهان موجب شده این کارخانه با مشکلات عدیده ای رو به رو شود ولی این مسائل قابل حل است.
شریعتمداری با اشاره اینکه چرخه فولاد صنعت کشور نیازمند نگاه کلی تر است خاطرشان کرد: زنجیره ارزش در تمام مجموعه های صنعتی به ویژه در ذوب آهن اصفهان باید تکمیل شود و توسعه بخش های مختلف آن با برنامه ریزی و درایت لازم انجام گیرد.
وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی که مجموعه های صنعتی را در اختیار گرفته است باید مسؤولیت های آن را به طور فرا گیر بپذیرد گفت: ایفای مسوولیت ها باید از طرف ذوب آهن به طور همه جانبه انجام شود تا مشکلات این مجموعه تولیدی بیش از گذشته افزایش نیابد.
وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد: واگذاری های غیر اصولی به بخش خصوصی در دولت یازدهم متوقف شد و این امر جلوی بسیاری از مشکلات دیگر را گرفت.
در این جلسه استاندار اصفهان،مدیرعامل، معاونان و مدیران بخش های مختلف کارخانه ذوب اهن اصفهان و مدیران ایمیدروحضور داشته و به بررسی مشکلان ذوب آهن اصفهان پرداختند.
شریعتمداری عصر سه شنبه در سفربه اصفهان به کارخانه ذوب آهن عزیمت و از این مجموعه صنعتی دیدن کرد.

پ/6020/8114/علیرضا حکیمیان- دریافت کننده : امیرحسین اکبری - انتشار : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.