به گزارش ایرنا، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان روز پنجشنبه با انتشار اطلاعیه ای با محکوم کردن جنایات وحشیانه و بی شرمانۀ اخیر رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین اشغالی و کشتار بی رحمانۀ نمازگزاران مسجد الاقصی و همچنین کشتار مسلمانان بی گناه و بی پناه میانمار توسط افراطی های نژاد پرست، اعلام کرد: پس از اقامۀ نماز جمعۀ این هفته (6 مرداد) در کلانشهر اصفهان تظاهرات اعتراض آمیز علیه عاملان و سران این جنایات برگزار می شود.
در این اطلاعیه آمده است: 'امروز، اینگونه فجایع و جنایات وحشیانه و بی رحمانه در گوشه گوشۀ جهان علیه اسلام، مسلمانان، آزادیخواهان و حقیقت جویان جهان به تراژدی تکراری تبدیل شده که همگی با طراحی، حمایت های مستقیم و غیر مسقیم و نقشۀ راه اتاق های فکر نظام سلطه و استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل علیه امت بزرگ رسول الله و مسلمانان بی پناه با هدف اسلام هراسی و هزینه تراشی و عقب نشاندن جبهۀ بیداری و مقاومت اسلامی در حال رخ دادن و هر روز وسیع و پررنگ تر شدن است'.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در این اطلاعیه از مردم انقلابی و شهید پرور اصفهان دعوت کرد تا با حضور حداکثری، وحدت بخش و دشمن شکن در این راهپیمایی که پس از اقامه نماز جمعه از مصلای نماز جمعه تا چهار راه فرایبورگ برگزار می شود، همبستگی خود با مردم مسلمان و انقلابی فلسطین و میانمار را اعلام کنند و خشم و انزجار خود را نسبت به جنایات صهیونیست ها به نمایش در آوردند.
به گزارش ایرنا، تنش ها در فلسطین اشغالی از روز جمعه 23 تیر ماه بر اثر درگیری میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی و در پی آن بستن درهای مسجد الاقصی به دستور 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی و نصب گیت های امنیتی در ورودی های این مسجد، شدت گرفته است.
برخی از کشورهای جهان از جمله کشورهای اسلامی اقدام صهیونیست ها در بستن مسجدالاقصی و نصب گیت های امنیتی را محکوم کردند.
به دنبال افزایش دامنه اعتراض ها در سراسر دنیا، کابینه رژیم صهیونیستی بامداد سه شنبه این هفته به برچیدن گیت های امنیتی در ورودی های مسجدالاقصی و نصب دوربین های امنیتی رای داد.
هلال احمر فلسطین روز دوشنبه این هفته در گزارشی اعلام کرد که از آغاز درگیری های اخیر در مسجدالاقصی، پنج فلسطینی شهید و بیش از یک هزار فلسطینی زخمی شده اند.
همچنین مسلمانان روهینگیا که در استان راخین کشور میانمار در آسیای جنوب شرقی زندگی می کنند با تبعیضات گسترده ای روبرو هستند و میانمار حق شهروندی به آنها نداده و آنها را مهاجرانی از بنگلادش می داند.
در سال های اخیر میزان درگیری ها در بخش شمالی این استان که مسلمانان در روستاهای از هم دور افتاده زندگی می کنند، افزایش یافته است.
ت/3011/ 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.