به گزارش ایرنا، حمید رضا مومنیان شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک بخشداران و دهیاران کاشان با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری افزود: سطح زیر کشت زعفران در ابتدای شروع به کار دولت یازدهم 20 هکتار بود که اکنون در راستای اجرای سیاست های دولت به 120 هکتار افزایش یافته است.
وی با بیان این که یکی از چالش‌ های جدی کاشان در حال حاضر، آب است افزود: تعداد قابل توجهی از روستاهای کاشان با بحران آب دست و پنجه نرم می کنند.
وی تصریح کرد: بر اساس سیاست های دولت تدبیر و امید و پیگیری ‌ها توانستیم تا حدود زیادی مشکل بحران آب روستایی را رفع کرده و 28 روستای کاشان که با دشواری و جیره ‌بندی با تانکر آبرسانی می ‌شدند را به کمتر از 15 روستا کاهش داده ایم.
وی با بیان این که بهسازی خطوط آب شرب از سیاست‌ های دولت یازدهم بوده است خاطر نشان کرد: در این زمینه اقدام هایی در منطقه کاشان در حال انجام است.
مومنیان با اشاره به این که وضعیت بارندگی امسال نسبت به سال قبل بهتر بوده است گفت: بر اساس معدل بلند مدت 35 میلیمتر کمتر بارندگی داشتیم.
مومنیان با اشاره به اجرای 45 طرح آبیاری تجمیعی در کاشان تصریح کرد: در بحث کشاورزی در روستاها طرح آبیاری تجمیعی که توسط دولت تصویب شده بود با جدیت در حال پیگیری است و آن را تا 55 درصد در روستاها اجرا کردیم.
وی با بیان این که کشت گیاهان دارویی موجب درآمد زایی بیشتر کشاورزان می ‌شود و در دستور کار قرار گرفته است افزود: بر اساس پژوهش‌ ها در کاشان کشت یک هکتار گندم و جو زیر هشت میلیون تومان درآمد دارد اما زعفران در هر هکتار 30 میلیون تومان درآمدزایی دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irna_kashan / https://telegram.me/irna_kashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.