به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل رضوی روز چهارشنبه در گردهمایی منتخبان شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای شهرستان اردستان به طرح دولت در خصوص پرداخت تسهیلات به میزان 4 برابر آورده روستاییان جهت ایجاد اشتغال با تشکیل شرکت های تعاونی اشاره کرد و افزود: این وام دارای تنفس و با کارمزد 3 درصد است که روستاییان برای وثیقه می توانند از کارت یارانه خود استفاده کنند.
معاون توسعه امور روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به طرح های اشتغال زایی پیش بینی شده جهت اجرا در روستاها اشاره کرد و افزود: ایجاد طرح هایی هم چون تولید گیاهان دارویی، دوخت لباس و کارگاه سنگ تراشی زینتی و قیمتی در اولویت برنامه ریزی جهت آموزش و ایجاد در روستاها قرار دارد.
رضوی به ارائه لایحه برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به مجلس شورای اسلامی جهت حل مشکل بیکاری در روستاها و تصویب مجلس اشاره کرد و گفت: در صورت تایید این طرح از سوی شورای نگهبان مشکل بیکاری بسیاری از روستاها برطرف می شود.
نماینده مردم شهرستان اردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این گردهمایی تامین آب شرب روستاها را یکی از مشکل های این شهرستان اعلام کرد و افزود: جهت تامین آب پایدار در روستاهای اردستان طرح مطالعات احداث دو مجتمع آب رسانی در دهستان برزاوند و دهستان همبرات در حال انجام است که اجرای آن به تامین اعتباری بالغ بر 280 میلیارد ریال نیاز دارد.
حجت الاسلام و السملمین سید صادق طباطبایی نژاد با بیان این که امکانات و خدمات در روستاها ایجاد شده ولی به دلیل نبود اشتغال پایدار روستاها خالی از سکنه شده است اظهار کرد: نباید برای ایجاد اشتغال سقف تسهیلات در نظر گرفت.
فرماندار شهرستان اردستان نیز با بیان اینکه 475 رشته قنات و چشمه در سطح روستاهای اردستان وجود دارد که 25هزار هکتار از مزارع شهرستان را مشروب می کند اظهار کرد: بسیاری از این قنات ها به دلیل خشک سالی های سالهای اخیر دچار کم آبی و بی آبی شده اند که اعتبارات اختصاص یافته از تملک دارایی و ستاد بحران پاسخگویی لایروبی این قنات ها نیست.
علیرضا غیور با بیان این که در حال حاضر 95 روستای شهرستان با تانکر آب رسانی می شود خاطرنشان کرد: اعتبارات آب رسانی سیار جوابگوی حجم وسیع نیاز روستائیین شهرستان نیست.
وی گفت: شهرستان اردستان دارای 7 دهستان با بیش از 400 روستا و مزرعه است که از این تعداد 163روستای دارای سکنه بوده و 5.3 درصد محصولات باغی و 6.8 دهم درصد تولیدات دامی استان در اردستان تولید می شود، همچنین این شهرستان با دارا بودن 140واحد مرغداری رتبه اول استان را در زمینه تولید گوشت سفید دارد.
در حاشیه این گردهمایی از سالن شهدای اهل فرهنگ و قلم آموزش و پرورش اردستان که با صرف اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال از محل اعتبارهای اداره کل آموزش پرورش استان اصفهان تجهیز و نوسازی شده است بهره برداری شد.
مرکز شهرستان اردستان در 118کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irna_kashan / https://telegram.me/irna_kashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.