رئیس خانه صنعت و معدن استان اصفهان گفت: وابستگی نفت ما را از مسیر عقل، کار کارشناسی، جامع‌نگری، عمقی‌نگری، کشف واقعیت‌ها و استعدادهای خودمان و جامعه خودمان و توجه به بخش خصوصی دور کرده است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا برکتین در گردهمایی مدیران برتر استان اصفهان اظهار کرد: به دلیل وابستگی به نفت مثل معتادی هستیم که همواره وابسته به کمک‌های دولتی‌است و این یک چالش بزرگ پیش روی اقتصاد ما است.

وی‌با بیان رویکرد اقتصادی پایه‌کشور سال‌ها وابسته به نفت بوده است، افزود: حاصل بسیاری از مشکلات امروز، فرهنگ و تزریق دلار از طریق فروش نفت به اقتصاد است. چالش‌های پرشمار اصفهان را هم اگر اضافه کنیم می‌بینیم که کار تا چه اندازه مشکل است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان اصفهان با اشاره به اینکه  وابستگی نفت ما را از مسیر عقل، کار کارشناسی، جامع‌نگری، عمقی‌نگری، کشف واقعیت‌ها و استعدادهای خودمان و جامعه خودمان و توجه به بخش خصوصی دور کرده است، ادامه داد: امروز به خواست خدا قیمت نفت کاهش‌یافته و تحریم شده‌ایم، این موضوع می‌تواند منشأ خیر باشد، به شرطی که از جایگزین آن استفاده کنیم و بخش خصوصی توجه ویژه‌ای شود.

برکتین تصریح کرد: وظیفه داریم در این شرایط خود را تجهیز کنیم و به لحاظ عقل و فکر و آگاهی قابلیت‌های خود را افزایش دهیم، همچنین در این شرایط باید به دولت نیز کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آن افرادی که منتظر کاهش قیمت دلار و کمک‌های دولتی هستند، اشتباه می‌کنند؛ استعدادها و ظرفیت‌ها و انرژی درونی‌مان بسیار زیاد است و باید از آن استفاده کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.