به گزارش ایرنا، فریدون همتی سه شنبه شب در نشست کارگروه توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی استان قزوین، یکی از راهبردهای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی را مردمی کردن اقتصاد دانست و گفت: در این خصوص باید گام های بلند و جدی داشته برداریم.
همتی با بیان اینکه می توان با جمع آوری سرمایه های خرد و اندک مردم، سرمایه قابل توجهی را جمع آوری کرد و با اتکا به آن طرح های بزرگ اقتصادی را تعریف و اجرا نمود،افزود: در صورت تحقق چنین کاری، مردم به جای انباشت سرمایه های خود در بانک، آنها را صرف اجرای طرح های اقتصادی و تولیدی که از سود بیشتری برخوردار است می کنند و به این ترتیب شاهد رونق تولید و اشتغال خواهیم بود.
وی با بیان اینکه قزوین از استعدادهای خدادادی زیادی برخوردار است که می توان از آنها برای رونق تولید و اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی مردم استان بهره گرفت، افزود: اگر خوزستان نفت دارد، قزوین نیز دارای تونل بادی و آبگرم های فراوان است که می توان از آنها برای ایجاد نیروگاه های تولید انرژی و همچنین ایجاد مجتمع های متعدد درمانی و گردشگری بهره برد.
استاندار قزوین با بیان اینکه آمادگی داریم تا با سازو کارهای لازم و قانونی و با ایجاد شرکت های سرمایه گذاری و عمرانی و تولیدی، مردم بتوانند با هر میزان سرمایه در اجرای طرح های اقتصادی که استان در آنها از استعداد لازم برخوردار است مشارکت کنند، افزود: توجه به این مقوله قدم گذاشتن در راه تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی در ادامه با اشاره به هدف گذاری برای صادرات یک میلیارد دلار کالا در سال جاری از استان قزوین به خارج از کشور، گفت: در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد خوبی در حوزه صادرات کالا از استان به خارج داشتیم اما تا رسیدن به هدف گذاری صورت گرفته هنوز فاصله داریم و در این خصوص باید با جدیت بیشتری تلاش کنیم.
استاندار قزوین با اشاره به صادرات 152 میلیون دلار کالا از استان به خارج از کشور در سه ماهه نخست امسال، گفت: باید برای افزایش صادرات کالاهای خود به دنبال تقویت همکارهای تجاری و اقتصادی با خارجی ها باشیم.
همتی اظهار کرد: در همین رابطه شاهد عقد قرارداد به ارزش پنج میلیون دلار با یکی از تجار کشور روسیه برای خرید محصولات گلخانه ای استان بوده ایم .
وی در پایان با بیان اینکه در سال گذشته 675 میلیون دلار صادرات کالا از استان به خارج از کشور داشتیم، افزود: این رقم 2 برابر میزان صادرات کالا در سال های قبل از برجام بود که نشان می دهد تلاش ها برای تقویت حوزه تولید و تجارت از سوی دولت تدبیر و امید به بار نشسته است.
6104*3013
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.