احسان مشکلانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مفاد این تفاهمنامه شامل تبادل استاد و دانشجو، برگزاری کارگاه های آموزشی مشترک، برگزاری برنامه های همنوازی مشترک، تشکیل گروه های همنوازی، کُر و ارکستر مشترک و نمایشگاه های آثار فرهنگی و هنری دو کشور ایران و آلمان است.
وی هدف از انعقاد این تفاهمنامه را انجام فعالیت های مشترک بین 2 دانشگاه و ارتقای سطح هنری و آموزشی دانشگاه فرهنگ و هنر عنوان کرد و گفت : آلمان دارای ظرفیت های بسیاری در زمینه موسیقی و ساز جهانی است و انجام این فعالیت های مشترک می تواند به ارتقای سطح آموزشی این رشته در کشورمان کمک کند.
مشکلانی با اشاره به اینکه این نخستین تفاهم نامه بین المللی در سطح دانشگاه های علمی کاربردی استان اصفهان است، گفت: تا کنون 2 گروه از استادان و دانشجویان 2 دانشگاه به کشورهای ایران و آلمان سفر کرده و برنامه های مختلفی اجرا کرده اند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ و هنر شماره یک اصفهان، تنها دانشگاه دارای رشته تحصیلی موسیقی در استان اصفهان است، گفت: از ترم تحصیلی گذشته رشته ' ساز جهانی ' علاوه بر رشته ' ساز ایرانی ' در گروه موسیقی این دانشگاه ارائه شده است.
وی با بیان اینکه از سال تحصیلی آینده رشته ' آواز ایرانی ' نیز به مجموعه رشته های گروه موسیقی دانشگاه فرهنگ و هنر شماره یک اصفهان اضافه خواهد شد، تصریح کرد: این رشته با توجه به ظرفیت و غنای اصفهان در زمینه آواز و برخورداری آن از یک سبک و مکتب موسیقی خاص ( اصفهان) راه اندازی می شود.
رئیس دانشگاه فرهنگ و هنر شماره یک اصفهان خاطرنشان کرد: رشته موسیقی در این دانشگاه در زمان حاضر در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می پذیرد.
مشکلانی با بیان اینکه این دانشگاه با هدف تربیت نیروی انسانی حوزه فرهنگ و هنر فعالیت می کند، افزود: موسیقی از رشته های قدیمی و پر رونق است که در صدد تقویت آن با انجام برنامه های مختلف از جمله ارتباط با دانشگاه های برتر دنیا هستیم.
دانشگاه فرایبورگ(Freiburg) به عنوان یکی از دانشگاه های برتر و بزرگ آلمان با 21 هزار دانشجو از قدیمی ترین دانشگاه های اروپاست.
این دانشگاه با دیگر دانشگاه های استان اصفهان از جمله دانشگاه های اصفهان، صنعتی اصفهان، هنر اصفهان و علوم پزشکی اصفهان نیز همکاری های علمی و فرهنگی دارد که این همکاری ها در راستای خواهرخواندگی اصفهان و فرایبورگ ایجاد شده است.
مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر شماره یک اصفهان در سال 1379 تاسیس شد و مسئولیت آموزش فرهیختگان فرهنگ و هنر را در رشته هایی مانند خبرنگاری، انیمیشن، سینما، چاپ، موسیقی، عکاسی و گرافیک بر عهده داشته است.
انشگاه علمی کاربردی استان اصفهان دارای 43 مرکز، نزدیک 30 هزار دانشجو و سه هزار مدرس است.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : مسعود عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.