رئیس‌گروه پژوهش مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان گفت: یکی از نشانه‌های توسعه، پایبندی به اصل پژوهش و تحقیق است .

به گزارش ایلنا از رشت، مسعود یحیی‌زاده با بیان اینکه یکی از نشانه ­های توسعه، پایبندی به اصل پژوهش و تحقیق است به اهداف گروه پژوهش اشاره کرد و افزود: نهادسازی وتقویت ساختارهای پژوهش استان، افزایش منابع مالی پژوهش، افزایش همکاری و هماهنگی محلی و منطقه­‌ای بین مراکز و کانون­‌های علم و فناوری، ایجاد شبکه همکاری پژوهشی بین دستگاه­‌های اجرایی و افزایش تقاضا و بهبود عرضه محصولات و نتایج پژوهش و فناوری از اهداف اصلی این حوزه است.

وی از تدوین سند پژوهش و فناوری برنامه ششم توسعه استان به عنوان یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های کمیته پژوهش در سال گذشته یاد کرد و ادامه داد: طی 10 ماهه گذشته، 35 جلسه با 25 عضو برگزار شده است.

وی اضافه کرد: باوجود اتمام تدوین سند پژوهش و فناوری برنامه ششم توسعه استان، فعالیت‌های این کمیته همچنان تداوم داشته و اکنون در مرحله رتبه‌بندی اقدامات به منظور مشخص‌شدن تعیین اولویت و مسئولیت‌های دستگاه‌های اجرایی در این خصوص هستیم.

رئیس گروه پژوهش مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان به اهم برنامه‌های آتی و درحال اجرای گروه پژوهش در سال 96 اشاره کرد و افزود: شناسایی فرصت‌های توسعه استان گیلان با بهره‌گیری از مشورت فرهیختگان، صاحب‌نظران و دانشگاهیان استان، تدوین اساس‌نامه انجمن غیردولتی پژوهش و فناوری، فراهم‌کردن مقدمات راه‌اندازی منطقه ویژه علم  و فناوری با مشارکت مراکز دانشگاهی و پارک علم و فناوری، ایجاد شبکه‌های پژوهشی بین دستگاه‌های اجرایی، برگزاری میزگردهای تخصصی اقدامات پژوهشی در سال 94 به منظور ساماندهی و منطبق کردن نیازهای پژوهشی و تقویت روابط دستگاه‌های اجرایی و همچنین استفاده از ظرفیت وقف و فرابورس(صندوق­های نیکوکاری) در تامین مالی بخش پژوهش و فناوری استان و از همه مهمتر ایجاد بانک اطلاعات داده­های پژوهشی استان از جمله آنهاست.

وی در خصوص فراهم‌نمودن مقدمات راه‌اندازی منطقه ویژه علم و فناوری در استان گفت: در کشور تنها 5 استان آذربایجان شرقی، یزد، اصفهان، فارس، بوشهر، خراسان شمالی و گیلان در بین سایر استان‌های کشور دارای این مزیت هستند که تحقق آن قطعاً یکی از عوامل توسعه و پیشرفت استان خواهد بود.

یحیی‌زاده با بیان اینکه توان کارشناسی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان، میراث اصلی و راهبردی آن است، در خصوص تقویت جایگاه سازمان در روند توسعه استان، احیا و تقویت قدرت کارشناسی را اولویت اصلی برشمرد و اجرای طرح کارشناس پژوهنده را برای ارتقای سطح کارشناسی سازمان ضروری دانست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.