کریم علی نقی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: واحدهایی که سال گذشته موفق به ثبت نام برای دریافت تسهیلات طرح رونق تولید در سامانه بهین یاب نشدند می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی این سامانه در قسمت فرآیند طرح رونق تولید 96 ثبت نام کنند.
سامانه اینترنتی بهین یاب در دولت یازدهم و برای حمایت قانونی و ثبت نام واحدهای تولیدی که خود را مستحق اخذ تسهیلات می دانند، راه اندازی شد.
وی با اشاره به اینکه اشتغال یکی از مهمترین خواسته های کنونی مردم از دولت است، افزود: طرح کارورزی ویژه دانش آموختگان دانشگاه ها از ابتکارهای دولت برای اشتغالزایی جوانان به شمار می رود.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بُرخوار گفت: این طرح با هدف ایجاد سابقه کار برای دانش آموختگان دانشگاه از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار فارغ التحصیلان بیکار برای ارتقا صلاحیت حرفه ای آنان اجرا می شود.
علی نقی تصریح کرد: واحد های صنعتی،کشاورزی و خدماتی می توانند با ورود به این سامانه برای جذب نیرو اقدام کنند.
وی افزود: متقاضیان کار با حداقل مدرک تحصیلی فوق دیپلم به بالا می توانند ضمن فراگیری رشته خود در محیط عملی و بدست آوردن 6 ماه سابقه عملی، احتمال جذب خود را در بازار کار بالا ببرند.
وی یادآور شد: کارفرمایان در صورت جذب آنها، از پرداخت حق بیمه تا دو سال معاف می شوند و دولت نیز موظف شده است تا حق بیمه کارورزان را بپردازد.
وی افزود: در این مدت، کارورز با شناساندن توانمندی خود احتمال اشتغال خود را بالا می برد و حتی در صورت عدم جذب و با توجه به سابقه احراز شده، مزیت نسبی لازم را پیدا می کند و در این مدت نیز کارفرما هیچ هزینه ای را متحمل نمی شود.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بُرخوار با بیان اینکه هزینه کارورزی نیز از طرف دولت به کارورز پرداخت می شود، گفت: این هزینه یک سوم دستمزد افرادی است که در آن حوزه فعالیت دارند و بیمه حوادث نیز توسط اداره کار انجام می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به فعالیت بیش از 2 هزار واحد صنعتی در بُرخوار و ظرفیت های منطقه صنعتی پیش بینی می شود بیشتر واحدهای صنعتی شهرستان در این طرح شرکت کنند.
شهرستان برخوار با 120 هزار نفر جمعیت در 10 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
م ط / 7153 / 7150 /6027
دریافت کننده: علی نعمانی * انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.