به گزارش ایرنا، علیرضا رشیدیان چهارشنبه شب در هشتمین کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خراسان رضوی افزود: از ابتدای استقرار دولت تدبیر و امید تلاش های بسیار برای بهبود فضای کسب و کار و افزایش اشتغال انجام شده است.
وی با اشاره به شرایط سخت کشاورزان خراسان رضوی در سال گذشته اظهار کرد: پارسال، هشت هزار و 600 میلیارد ریال خسارت به حوزه کشاورزی این استان وارد شد که هدف گذاری های رونق اشتغال در این بخش را تحت تاثیر قرار داد.
وی گفت: در حوزه گردشگری نیز طی سال گذشته حدود 58 هزار میلیارد ریال برای 94 پروژه هزینه شد.
رشیدیان افزود: با اجرای طرح تکاپو نیز تلاش شده است اقدامات مناسب برای ایجاد اشتغال انجام شود.
وی اظهار کرد: با اجرای طرح های اقتصادی روستایی و اشتغال خانگی نیز نمادهای ارزشمند از شکل گیری مشاغل پایدار در خراسان رضوی به وجود آمده است.
وی گفت: در حوزه مشاغل کوچک به ویژه در بخش صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی و تکمیل چرخه های ارزش افزوده دستاوردهای جدید به دست آمده و در حوزه صادرات به روسیه و اروپا بازارهای جدید بازگشایی شده است.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه برای امسال 160 هزار فرصت شغلی پیش بینی شده است، افزود: سال گذشته حدود 100 هزار شغل جدید ایجاد شد و 16 درصد اشتغال کشور در خراسان رضوی ایجاد شد که رکورد به جا ماندنی از این استان بود.
وی ادامه داد: امید است در سال جاری با همراهی و همدلی تمام نهادها و سازمان ها به هدف مورد نظر در ایجاد اشتغال برسیم.
وی اظهار کرد: پارسال 290 هزار نفر جویای کار در این استان وجود داشت که این تعداد امسال به 320 هزار نفر رسیده است.
رشیدیان با بیان اینکه 48 درصد بیکاران خراسان رضوی مدرک بالاتر از دیپلم دارند گفت: بیکاری این قشر بیشتر ملموس است و بر همین اساس کارگروه تخصصی با همکاری جهاد دانشگاهی در این استان تشکیل شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این کارگروه گفت: هم اکنون 75 مجموعه کاریابی و 20 مرکز مشاوره کارآفرینی در این استان مشغول فعالیت هستند.
محمود احمدی با بیان اینکه نرخ بیکاری در سال گذشته 13.2 درصد بود افزود: نرخ مشارکت مردم در استان نیز در سال گذشته 67.3 درصد بود که نسبت به سال 92 حدود 2 درصد افزایش داشت.
وی با اشاره به اشتغال مجدد سه هزار و 498 نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری استان در سال گذشته اظهار کرد: این اداره کل پارسال رتبه نخست کشور را در زمینه حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری به دست آورد.
احمدی، مدیریت در پرداخت منابع صندوق بیمه بیکاری و بسترسازی برای جذب مقرری بگیران توسط کارفرمایان را از رویکردهای اصلی این اداره برشمرد.
وی با تاکید بر ضرورت بازگرداندن منابع صندوق بیمه بیکاری به چرخه تولید، گفت: از طریق این منابع می توان گام مثبت در کاهش رکود بازار کار و افزایش تولید در بخش های مختلف صنعت را شاهد بود.
وی شمار مقرری بگیران این استان در سال گذشته را 15 هزار و 437 نفر اعلام کرد و افزود: این افراد از کارگرانی بودند که به صورت غیرارادی اخراج و طبق قانون مشمول دریافت بیمه بیکاری شده بودند.
7498/1906 / 6053 خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.