به گزارش ایرنا، حسین امیرحسینی چهارشنبه در دومین نشست کارگروه تخصصی اشتغال در سال جاری، در محل فرماندار ویژه شاهرود، در توضیح سیمای بازار کار شهرستان در سه ماهه نخست امسال افزود: 36 درصد ازجویندگان کار در شاهرود را بانوان تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه 54 درصد جویندگان کار شهرستان در گروه سنی 25 تا 34 سال قرار دارند، اضافه کرد: همچنین مدرک تحصیلی 56 درصد از آنان دیپلم و پایین تر است.
امیرحسینی با اشاره به اینکه 69 درصد از به کار گمارده شدگان مرد هستند، گفت: 59 درصد از آنان در گروه سنی 25 تا 34 سال بوده و 62 درصد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و یا کم تر از آن هستند.
وی با ارایه گزارشی از تعداد اشتغال ثبت شده توسط دستگاه های اجرایی در سامانه رصد از ابتدای امسال تا 14 تیر، بیان کرد: در این مدت 345 شغل ایجاد شده و سازمان جهاد کشاورزی و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هر کدام به ترتیب با 181 و 36 مورد، بیشترین اشتغال را ایجاد کرده اند.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود درباره طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی هم گفت: این طرح یکی از برنامه های دولت برای ایجاد اشتغال است که بهمن پارسال در شورای عالی اشتغال به تصویب رسید.
وی هدف از این کار را ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان دانست و افزود: افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار نیز از دیگر اهداف این طرح است.
امیرحسینی با بیان اینکه طول دوره کارورزی دستکم چهار و دست بالا 6 ماه است، یادآور شد: همه دانش آموختگان دانشگاهی جویای کار که بیشتر از پنج سال از تاریخ دریافت مدرک دانشگاهی آنان نگذشته باشد شامل این طرح می شوند.
طرح کارورزی قرار است برای یک هزار و 914 دانش آموخته استان سمنان اجرا شود.
طرح دوره آموزشی در محیط واقعی کار برای 560 هنرجوی استان سمنان با همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان اجرا می شود و در این میان سهم شهرستان شاهرود 160 تن است.
7358/7359 خبرنگار : سروش مولانا ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.