به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد زنگنه ظهر امروز در کمیته اشتغال شهرستان بیرجند اظهار داشت: در مجموع حدود 100 درصد تعهد اشتغال شهرستان در سال 95 محقق شده است.

وی میزان تعهد اشتغال شهرستان در سال گذشته را 2 هزار و 107 نفر عنوان کرد و افزود: از این میزان 2 هزار و 99 مورد محقق شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند از اختصاص 82 میلیارد و 460 میلون ریال تسهیلات اشتغال خانگی به شهرستان بیرجند از سال 90 تا 94 خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته اعتبارات اشتغال خانگی اختصاص نیافته است.

زنگنه تصریح کرد: از این میزان 137 میلیارد و 136 میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند و 77 میلیارد و 969 میلیون ریال توسط بانکها پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: آخرین نرخ بیکاری استان مربوط به زمستان و 10.5 درصد بوده است که در شهرستان بیرجند بیش از این میزان است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند با اشاره به اختصاص 535 میلیون تومان اعتبار اشتغالزایی به بهزیستی شهرستان بیرجند در سال گذشته یادآور شد: از این میزان 373 میلیون تومان پرداخت شده است یعنی 70 درصد اعتبارات اشتغالزایی بهزیستی محقق شده است.

وی سهمیه کمیته امداد را از این اعتبارات دو میلیارد و 870 میلیون تومان دانست و افزود: از این میزان یک میلیارد و 600 میلیون تومان  پرداخت شده است.

زنگنه گفت: علاوه بر این از محل صندوق کارآفرینی امید در مجموع 2 میلیارد و 850 میلیون تومان تسهیلات برای استان در نظر گرفته شده است که 3 میلیارد و 27 میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: دو میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات برای طرح‌های پشتیبان به استان در سال 95 اختصاص یافته است و در مجموع در سطح استان پنج طرح برای دریافت این اعتبارات معرفی شده‌اند. 

فاطمی اظهار داشت: بعد از اینکه طرح در دستگاه مربوطه بررسی شد متقاضی برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی خواهد شد و تسهیلات قرض الحسنه  تا سقف 75 میلیون تومان دریافت خواهد کرد.

وی افزود: در حال حاضر مشکلی برای پرداخت این تسهیلات وجود ندارد بنابراین دستگاه‌های متولی باید متقاضیان در بخش اشتغال خانگی را برای دریافت این تسهیلات معرفی کنند.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی تا مرداد ماه فرصت دارند طرح‌های خود را معرفی کنند در غیر این صورت اعتبارات برگشت خواهد کرد.

فاطمی تصریح کرد: افراد متقاضی برای دریافت این تسهیلات  باید ابتدا در سامانه ثبت‌نام کرده و بعد از بررسی طرح به دستگاه متولی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610504
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.