روزنامه 'اصفهان زیبا' در مطلبی با عنوان 'ماموریت آبی2 وزیر برای اصفهان' به نقل از معاون اول رئیس جمهوری نوشت: استان اصفهان در عین وجود برخی مشکلات از استان های خوب و برخوردار کشور است .
اسحاق جهانگیری افزود: یکی از اصلی ترین مسائل کشور موضوع آب است و استان اصفهان نیز از این مساله رنج می برد که حل موضوع آب این استان نیازمند تدبیر و برنامه ریزی و تصمیمات منطقی است.
وی با بیان اینکه برای حل مساله آب استان اصفهان به وزرای کشور و نیرو دستورات لازم را داده است گفت: در تصمیم گیری برای مسائلی که پیامدهای سیاسی و اجتماعی دارد باید نهایت دقت انجام شود.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان ریسباف به زودی به روی عموم باز می شود به نقل از معاون وزیر راه و شهرسازی نوشت: در طول دولت یازدهم 121 اثر تاریخی را برای حفاظت از آنها مورد تملک قرار دادیم.
محمد سعید ایزدی افزود: یکی از سیاست های ما در حوزه باز آفرینی شهری، حفاظت و بهره برداری مجدد از ساختمان های تاریخی است، به ویژه ساختمان هایی که در معرض تخریب قرار گرفته اند.
روزنامه 'نصف جهان' هم در مطلبی به نقل از معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نوشت: کالسکه های برقی در راستای اجرای طرح سه شنبه های بدون خودرو و استفاده از حمل و نقل پاک در چهارباغ اصفهان به حرکت در می آیند.
علیرضا صلواتی افزود: کالسکه برقی به همت کارشناسان اصفهانی طراحی و ساخته شده و تلاش بر این است که این کالسکه هویت ساز باشد و بتوانیم به اصفهان قدیم بازگردیم.
وی گفت: قصد ما این است که هر هفته از رویدادهای حمل و نقل پاک رونمایی کنیم.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان ' 242 هزار خانه خالی در اصفهان و چند صد هزار مفر بی خانمان !' اصفهان در حالی جایگاه دوم را در تعداد واحدهای خالی دارد که بیش از صد هزار نفر بی خانمان در استان است و مستاجرنشین هستند.
این روزنامه می افزاید: اصفهان با 242 هزار واحد بدون سکنه دومین استان کشور بعد از تهران در داشتن خانه های خالی است .
روزنامه 'اصفهان امروز' هم در مطلبی با عنوان 'افزایش 6.25 درصدی سقط جنین در اصفهان' نوشت :بر اساس گزارش پزشکی قانونی اصفهان آمار متقاضیان دریافت مجوز سقط درمانی در استان اصفهان طی 9 ماه پایانی سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 25.6 درصد افزایش داشته است.
این روزنامه افزود: 534 نفر در 9 ماه امسال برای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه و 363 نفر از آنها مجوز دریافت کردند.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'فرودگاه اصفهان جزو 3 فرودگاه برتر در انجام پروازهای خارجی به شمار می رود' نوشت: بیش از 10 شهر مقصد پروازهای خارجی اصفهان هستند.
روزنامه 'نسل فردا' هم در مطلبی با عنوان ' ویترین افتخارات اصفهان زنانه تر می شود' با اشاره به قهرمانی و درخشش بانوان اصفهانی با سه مدال طلا در کشور نوشت: مسابقات قهرمانی کشور ' اسلالوم بانوان' در رودخانه کرج با قهرمانی تیم استان اصفهان به پایان رسید.
این رقابت ها در رده سنی بزرگسالان و جوانان و در موارد کایاک و کانو برگزار شد.
این روزنامه افزود: بر این اساس در بخش نتایج تیمی اصفهان با کسب سه مدال طلا عنوان قهرمانی را به دست اورد ، خوزستان با یک مدال نایب قهرمان شد و کرمانشاه با دو مدال نقره در رده سوم قرار گرفت.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیر عامل برق منطقه ای اصفهان نوشت: 60 درصد از مصرف برق مربوط به صنایع است که از لحاظ مصرف به استانداردهای جهانی نزدیک هستیم.
رسول موسی رضایی افزود: در ادارات دولتی توجه به موضوعات مدیریت مصرف برق آن طور که باید و شاید رعایت نمی شود، بطوریکه این نقیصه همواره در این حوزه وجود داشته است.
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.