روزنامه 'نصف جهان' در مطلبی با اشاره به بیانیه میراث فرهنگی اصفهان در مورد راه اندازی آزمایشی خط یک مترو اصفهان نوشت: بی شک امکان راه اندازی خط یک متروی اصفهان که کار ساخت آن با همکاری میراث فرهنگی استان و مدیریت شهری تا کنون به پیش رفته، پس از تایید و حصول اطمینان اداره کل میراث فرهنگی استان از وضعیت حفاظت بناهای تاریخی در مسیر، به ویژه در محور تاریخی چهارباغ عباسی میسر خواهد بود.
این روزنامه در ادامه بر اساس این بیانیه، می افزاید:با توجه به لزوم تکمیل این مطالعات به ویژه در خصوص نحوه حفاظت و پایش آثار تاریخی همچون مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) ، بازار هنر، کاخ هشت بهشت و سی و سه پل لازم است تا هر گونه اقدام در خصوص شروع بهره برداری از خط یک مترو، پس از حصول اطمینان از حفاظت و پایش دائمی این بناها و مجموعه های تاریخی توسط اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان صورت گرفته تا شهروندان اصفهانی با آرامش و سلامت خاطر بتوانند از این سیستم حمل و نقل عمومی شهری استفاده کنند.این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان نوشت: بطور قطع در دولت دوازدهم سد و تونل سوم کوهرنگ بطور کامل به بهره برداری خواهد رسید.
مسعود میر محمد صادقی افزود: عملیات لوله گذاری طرح بهشت آباد در برخی استان ها آغاز شده است و در اصفهان نیز به زودی این طرح شروع خواهد شد.
روزنامه 'اصفهان زیبا' هم در مطلبی با عنوان 'استفاده از برند اصفهان برای جذب سرمایه' به نقل از معاون مدیریت سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان، نوشت: اصفهان به لحاظ ذاتی جذابیت خاصی دارد و همین موضوع باعث شده هر زمان که کوچک ترین فضایی باز شده است، شاهد موجی از استقبال از سوی سرمایه گذاران باشیم.
علیرضا برهانی افزود: روند جذب سرمایه گذار و انعقاد قراردادهای مشارکتی با سرمایه گذاران در شهرداری اصفهان، یک روند جاری و مستمر بوده و مقطعی نیست ، به گونه ای که هر روزه فراخوان هایی برای اجرای پروژه های مشارکتی از طریق رسانه ها اعلام می شود و بعد از جذب سرمایه گذار و طی مراحل قانونی، تبدیل به قرارداد می شود.
وی گفت: باید با همراهی دستگاههای اجرایی استان، شرایطی ایجاد کنیم که سرمایه گذاران جذب اصفهان شوند و از برند اصفهان برای جذب سرمایه استفاده کنیم.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل ازرئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از کشف یک محموله بلور قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد و نوشت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه یک قاچاقچی کالا قصد دارد محموله ای را از جنوب کشور به تهران انتقال دهد، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا قرار گرفت.
سرهنگ ستار خسروی افزود: یک تیم از ماموران مجرب پس از هماهنگی با مقام قضایی به یکی از ورودی های استان اصفهان اعزام و کامیون کشنده فرد قاچاقچی را شناسایی و متوقف کردند.
روزنامه سیمای شهر هم در مطلبی به نقل از معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا نوشت: کمبود منابع آب در اصفهان به طور جدی خودنمایی می کند.
رحیم میدانی در اصفهان می توان قاطعانه گفت که از نقطه سر به سر در مرحله پایین تر قرار گرفته ایم و کمبود منابع آب در این استان به طور جدی خودنمایی می کند.
وی اوج مصرف منابع آب را از ساعت 16 و 30 تا 21 در روزهای عادی دانست و گفت: در روزهای تعطیل از ساعت 10 تا 14 نیز اوج مصرف را شاهد هستیم.
روزنامه 'نسل فردا' هم در مطلبی به نقل از مشاور استاندار اصفهان در امور مالی نوشت: 70 درصد بخش اقتصادی کشور از بانک ها تغذیه می شود.
مرادعلی صدر افزود: 70 درصد اقتصاد کشور به سیتم بانکی و تنها 30 درصد به بازارهای سرمایه وصل است، این در حالی است که در سایر کشورها این موضوع بر عکس است.
وی با بیان اینکه دشمن از طریق اختلال در سیستم بانکی در صدد کاهش اعتماد مردم است افزود: بان ، صندوق امانات نیست، بلکه بانک ها مرکزی برای دریافت وجوه و وصول آنها به فعالان اقتصادی و بخش خصوصی و عمومی است.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نوشت: طرح جایگاه های کوچک سوخت رسان که برای اولین بار در اصفهان اجرایی شد ، با توجه به موفقیت خود بعنوان الگویی برای دیگر کلانشهرهای کشور مطرح شده است.
علیرضا صلواتی با بیان اینکه احداث این جایگاه ها تاثیرات مثبتی را در شهر داشته است افزود: پیش از این هر شهروند اصفهانی 10 دقیقه را برای پیدا کردن و انتظار در جایگاه سوخت می گذراند که این زمان ، هم اکنون به صفر رسیده است .
روزنامه 'اصفهان امروز' هم در مطلبی به نقل از مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان نوشت: اصفهان درگیر خشکسالی است و مجبوریم صرفه جویی کنیم.
مسعود میر محمد صادقی با اشاره به اینکه کشورمان در گیر خشکسالی های پیاپی و پیچیده ای شده است افزود:برای استفاده بهینه از منابع آب مجبور به صرفه جویی هستیم چرا که اصفهان نیز مانند دیگر استانهای کشور ، درگیر خشکسالی شده است.
وی گفت: بزرگترین بحران آبی کشور مربوط به منابع آب های زیرزمینی است و اکنون از مخازن استراتژیک و راهبردی استفاده می کنیم و این منابع نیز در حال تمام شدن است.
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.