روزنامه 'اصفهان زیبا' در مطلبی با عنوان 'زلزله های خاموش زیر خیابان های شهر' نوشت: فرسودگی هزار و 500 کیلومتر از شبکه فاضلاب اصفهان فرونشست زمین را به همراه دارد.
این روزنامه در ادامه به نقل از معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، به اهمیت بازسازی و نوسازی شبکه فاضلاب استان اصفهان اشاره کرد و نوشت: سه هزار و 700 کیلومتر شبکه فاضلاب در استان وجود دارد که حدود هزار و 500 کیلومتر آن نیاز به نوسازی و بهسازی دارد.
حسن غلامی افزود: این فرسودگی در حالی است که بخش هایی از شبکه فرسوده فاضلاب شهر اصفهان بایستی مورد بازسازی قرار گیرد، فرسودگی بخشی از شبکه فاضلاب اصفهان آنقدر زیاد شده که تنها با نوسازی آن می توان قسمتی از شبکه را وارد مدار بهره برداری کرد.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از معاون عمران شهری شهرداری اصفهان نوشت: پروژه های شهری اصفهان ارزان تر اجرایی شدند.
ایرج مظفر با تاکید بر جایگاه مهندسی ارزش در اجرای پروژه های شهری اصفهان، از تغییر روش اجرای پروژه ها برای صرفه جویی در هزینه ها گفت و افزود: پروژه ها در اصفهان در مقایسه با سایر کلانشهرها 30 تا 35 درصد ارزان تر اجرایی شدند.
وی با بیان اینکه کیفیت پروژه ها دغدغه حوزه عمران است افزود: پروژه هایی که اجرا شدند بهترین کیفیت را دارند و ارتقای کیفیت پروژه های در حال اجرا نیز در اولویت قرار دارد.
روزنامه 'نصف جهان' هم در مطلبی با عنوان اینکه ' 700 میلیارد تومان چک اصفهانی ها برگشت خورد'با اشاره به آمار بانک مرکزی از تعداد و مبلغ چک های برگشتی در اسفندماه نوشت: در کل استان اصفهان 150 هزار و 200 فقره چک به ارزش 755 میلیارد تومان برگشت خورده است.
این روزنامه می افزاید: از این میزان ، 737 میلیارد تومان به دلیل کسری یا فقدان موجودی و 18 میلیارد تومان به دلایل دیگر بوده است.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'طنین صدای قل قل در اصفهان' با اشاره به اینکه دستور وزیر به استانداری رسید نوشت: استاندار اصفهان در خصوص دستور وزیر کشور برای بازگشایی قهوه خانه ها به دنبال بیکاری سه هزار نفر در اصفهان گفت: در این خصوص باید یاوآور شوم که در خصوص چایخانه ها وزیر کشور چندین بار خواستار بررسی وضعیت این اماکن شده است و از آنجایی که اداره بهداشت شاکی بوده و دستگاه قضایی نیز در این زمینه حکم صادر کرده است، هنوز اقدامی صورت نگرفته است.
روزنامه 'نسل فردا' هم در مطلبی به نقل از مدیرکل زندان های استان اصفهان نوشت: در حال حاضر تعداد 850 زندانی جرایم غیر عمد شامل مهریه، نفقه، تصادف و چک بلامحل در زندانهای استان تحمل کیفر می کنند که برای آزادی آنها به حدود 100 میلیارد تومان نیاز است.
اسدالله گرجی زاده افزود: شاکیان با گذشت از بسیاری از مبالغ و مطالبات خود یکی از خیران محسوب می شوند و در سال گذشته در بسیاری از پرونده ها ی مالی، با گذشت از بخشی از مطالبات خود زمینه آزادی زندانیان را فراهم کردند.
روزنامه 'سیمای شهر' هم در مطلبی به نقل از مدیر حج و زیارت استان اصفهان نوشت: ظرفیت استان اصفهان برای اعزام کاروان به حج 4500 نفر بوده و متقاضیانی که هنوز نسبت به ثبت نام اقدام نکرده اند ، باید هر چه سریعتر به دفاتر خدماتی مراجعه و در تکمیل ظرفیت کاروان ها ثبت نام کنند.
غلامعلی زاهدی افزود: آغاز اعزام ها برای کل کشور از 9 مرداد و 20 مرداد اعلام شده اما زمان اعزام کاروان استان ها هنوز اعلام نشده است.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از رئیس امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نوشت: برداشت گیلاس از 996 هکتار از باغ های استان اصفهان آغاز شد.
احمدرضا رئیس زاده، 861 هکتار از وسعت این باغ ها را بارور برشمرد و افزود: 135 هکتار دیگر از وسعت این باغ ها نهال است.
روزنامه 'اصفهان امروز' هم در مطلبی به نقل از معاون عمران شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای 600 پروژه عمرانی در اصفهان طی یک سال نوشت: نخستین و مهمترین اولویت شهرداری اصفهان در سال 96 حمل و نقل عمومی بوده و بعد از آن حلقه چهارم ترافیکی مهمترین پروژه به شمار می رود.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'نوسازی بافت فرسوده اصفهان در بن بست بی توجهی و اعتبار' نوشت: بر اساس آخرین آمار مجموع کل مساحت بافت فرسوده در استان اصفهان هفت هزار و 739 هکتار و شهر اصفهان دارای دو هزار و 304 هکتار بافت فرسوده یعنی نزدیک به 30 درصد کل مساحت بافت فرسوده استان است.
در کل کشور نیز بیش از 72 هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد و این مسئله نشان می دهد متاسفانه اصفهان جزو استانهایی است که بیشترین مساحت بافت فرسوده را دارد.
با وجود اینکه دولت از طریق بانک مسکن تسهیلاتی برای مردم و بویژه انبوه سازان قرار داده اما موانعی بر سر راه انبوه سازان قرار دارد که آنها را از ساخت و ساز در مناطق دارای بافت فرسوده بویژه در شهر اصفهان منصرف کرده است.
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.