به گزارش ایرنا، محمدرضا برکتین روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: با توجه به پرداخت حدود هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی مشکل دار در قالب طرح تسهیل و رونق تولید در استان، خانه صنعت، معدن و تجارت اقدام به رصد اثربخشی اجرای این طرح کرده است.
وی ادامه داد: نتایج این رصد که در یک جامعه آماری شامل 200 واحد صنعتی دریافت کننده تسهیلات سرمایه در گردش انجام شد، نشان داد که اشتغال در این واحدها از اسفند سال 94 تاکنون روند صعودی داشته است.
وی بااشاره به اینکه اشتغال در این واحدها در اسفند 95 نسبت به اسفند 94 حدود 12.6 درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: این آمار بر اساس آمار بیمه استخراج شده است.
رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان تاکید کرد: رصدهای انجام شده حاکی از مثبت بودن رویکرد ستاد رفع موانع و تسهیل و رونق تولید در استان است.
برکتین همچنین با اشاره به اقدام های دولت یازدهم در بخش اقتصاد گفت: دولت آقای روحانی تصمیم به کاهش تورم از طریق کنترل نقدینگی گرفت که این کار علاوه بر برخی نتایج از جمله کاهش تورم منجر به ایجاد رکود در بخشی از فعالیت های اقتصادی شد.
وی بخشی از این مشکلات را ناشی از بی انضباطی برخی از بانک ها عنوان و اضافه کرد: در 2 دولت قبل بی انضباطی هایی در بخش بانکی بوجود آمد و برخی بانک ها وارد کارهایی مانند برج سازی شدند به همین دلیل کاهش نرخ تورم و پرداخت نشدن اقساط تسهیلات از سوی وام گیرندگان، آنها را نیز دچار مشکل کرد.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود، بنگاه های مالی باید تغییر رویکرد و مدیریت دهند.
برکتین همچنین مهمترین خواسته بخش خصوصی و واحدهای صنعتی از دولت دوازدهم را امنیت، انضباط مالی و ثبات اقتصادی خواند.
اصفهان با بیش از 9 هزار واحد تولیدی و صنعتی، صنعتی ترین استان کشور به شمار می آید.
دولت یازدهم در برنامه های اقتصادی خود برای خارج کردن واحدهای تولید از رکود، چندین طرح را به اجرا گذاشت که رونق و رفع موانع تولید و ارائه بسته های حمایتی و تسهیلات مالی به صنایع کوچک و متوسط یکی از آنهاست.
سال گذشته در مجموع حدود 27 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به حدود یکهزار و 200 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان در قالب طرح رونق تولید و همچنین بطور مستقیم از سوی بانک ها، پرداخت شد.
ت/3011 /6027 خبرنگار: آسیه معینی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.