به گزارش روز جمعه ایرنا، ' احمد رضوانی ' در جلسه مشترک ستاد اقامه نماز و شورای زکات شهرستان اصفهان با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای جمع آوری زکات، تاکید کرد: کمیته زکات در بخش ها با محوریت بخشداران تشکیل ؛ و هماهنگی های لازم با دهیاران و جامعه هدف انجام شود.
وی با بیان اینکه فلسفه زکات، ایجاد امنیت اجتماعی و روحی برای مردم است، خواستار تشکیل جلسه ای با محوریت مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی پیرامون مناطق و نواحی صنعتی شهرستان اصفهان برای انجام هماهنگی های لازم با شورای زکات این شهرستان شد.
فرماندار اصفهان در ادامه افزود: علاوه بر مراکز و کارخانه های مستقر در شهرک های صنعتی، کارخانه های آجر، شن و دیگر واحدهای تولیدی مستقر در اصفهان با محوریت اداره صنعت، معدن و تجارت باید برای امر زکات، هماهنگی های لازم را با شورای زکات این شهرستان انجام دهند.
رضوانی تأکید کرد: اتاق اصناف شهرستان نیز باید همکاری لازم را با شورای زکات شهرستان داشته باشد.
وی اضافه کرد کرد: جمع آوری زکات کشاورزان و دامداران نیز باید با محوریت جهاد کشاورزی و همکاری نظام صنفی کشاورزان شهرستان اصفهان و هماهنگی با شورای زکات این شهرستان انجام شود.
رضوانی با تأکید بر اهمیت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی پیرامون موضوع زکات، گفت: صدا و سیما، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر دستگاه های ذیربط باید نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به اقشار مختلف مردم پیرامون پرداخت زکات اقدام کنند.
فرماندار اصفهان با اشاره به اهمیت موضوع نماز، خواستار برگزاری یک دوره آموزشی یک روزه پیرامون موضوع نماز و احکام آن با حضور مدیران و کارکنان دستگاه ها و همچنین تمهیدات لازم برای افزایش حضور کارکنان دستگاه ها در نماز جماعت شد.
وی همچنین بر فعال سازی، ساماندهی و بهینه سازی نمازخانه های دستگاه ها تأکید کرد و افزود: ترویج فرهنگ نماز اول وقت و هرگونه اطلاع رسانی در این زمینه باید بصورت مطلوب انجام شود.
جلسه مشترک ستاد اقامه نماز و شورای زکات شهرستان اصفهان با موضوع تعیین خط مشی های اساسی برای جمع آوری و مصرف زکات و تنظیم ضوابط و معیارهای آن، سیاستگذاری امور تبلیغی و آموزشی جهت آشنایی و هدایت مردم به ادای زکات، هماهنگی بین بخشی در بین دستگاه های دولتی و غیردولتی در سطح شهرستان و ساماندهی کلیه صدقات جمع آوری شده، در فرمانداری اصفهان برگزار شد.
براساس اعلام ستاد زکات استان اصفهان در سال گذشته هفت میلیارد و 90 میلیون تومان زکات در این استان جمع آوری شد.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.