به گزارش ایرنا، حیدر مصلحی ظهر جمعه در مراسم راهپیمایی روزجهانی قدس در مصلی امام خمینی(ره) اصفهان با تاکید بر راهبردهای چهارگانه مقام معظم رهبری در باره اهمیت مقاومت در منطقه و جبهه مقاومت گفت: وحدت و جلوگیری از دو قطبی سازی در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه باید سخنان و نظرات رهبر معظم انقلاب را محور همه حرکت هایمان قرار دهیم گفت: باید در راستای راهبردهای چهار گانه ای که رهبر انقلاب پیش رو گذاشته اند، حرکت کرد و این راهبردها مسیر وحدت، انسجام و ایستادگی در برابر استکبار و حمایت از مقاومت است.
این فعال سیاسی، راهبردهای چهارگانه رهبر معظم انقلاب را شامل حمایت از مقاومت در منطقه بخصوص فلسطین، مسلح سازی کرانه باختری، فشار بر رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن و کنارگذاشن انگیزه های قدرت طلبانه و اتحاد دنیا اسلام بیان کرد.
وی افزود: باید این محورها را در همه حرکت ها سرلوحه کار قرار دهیم و بر منبای آن گام برداریم.
وی با قدردانی مردم اصفهان برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار کرد: استان اصفهان در چهار دهه گذشته الگو بوده و در همه عرصه های انقلاب اسلامی پیشتاز بوده است.
وی گفت: امروز وارد یکصدمین سالی می شویم که شکل گیری رژیم صهیونیستی توسط روباه پیر انگلیس اعلام شد.
وی با بیان اینکه در مقطعی، دنیای اسلام از اتحاد و انسجام ویژه ای برخوردار بود افزود: این موضوع وضعیت نامید کننده ای را برای استکبار و رژیم غاصب صهیونیسم به وجود آورد و به همین دلیل استکبار و سه سرویس اطلاعاتی انگلیس، موساد و آمریکا (سی ‌آی ‌اِی) یک طرح 20 ساله را برنامه ریزی کردند تا قدس و فلسطین را از متن زندگی مسلمانان به حاشیه ببرند.
حجت الاسلام والمسلمین مصلحی گفت: با این اقدام که حدود 20 سال پیش طراحی شده بود، این سه سرویس اطلاعاتی با کمال تاسف توانستند بخشی ازسران خود فروخته کشورهای اسلامی را با خود همراه کنند.
وی در ادامه به تاریخ صهیونسیم در قرآن اشاره کرد و گفت: قرآن برای هدایت بشریت آمده و همه انسان های صاحب فکر و اندیشه را تحت تأثیر می دهد.
وی تصریح کرد: یک سوم آن تاریخ، به خصوص بخش عمده ای از تاریخ یهود و صهیونیسم درقرآن آمده است و اینکه یهود و بنی اسرائیل چه دوران ها و مقاطعی را پشت سرگذاشتند و چه اقدام هایی را در دوران پیامبر و سایر مقاطع انجام می دادند.
وی ادامه داد: یهود و صهیونیسم در طول تاریخ زندگی بشر، در به انحراف کشاندن بشریت برای اهداف پلید نژاد پرستانه خود اقدام های سنگین و قابل توجه داشته است.
وی گفت: خداوند در قرآن در آیه 51 سوره مائده خطاب به مومنین و کسانی که همراه پیامبر شدند می فرماید: ولایتمدار و پیرو و همراه با یهود نباشید.
وزیر سابق اطلاعات افزود: متاسفانه چیزی که امروز در دنیای اسلامی شکل می گیرد اتحاد یهودی، غربی و عربی برای به حاشیه کشاندن مسئله قدس و فلسطین است.
وی بابیان اینکه پیامبر نیز در مسیر حاکمیت دین و اسلام با این مشکل رو به رو بود، گفت: این افرد کسانی بودند که ایمان آوردند و حرکت انقلابی داشتند. وی با اشاره به گفتمان رهبر معظم انقلاب و امام خمینی (ره) در باره مسائله قدس و فلسطین افزود: امام خمینی به عنوان معمار بزرگ انقلاب اسلامی این حرکت را پایه گذاری و آن را مسئله مسلمانان و موحدان و مومنان جهان عنوان کردند.
حجت الاسلام و المسلمین مصلحی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با اساتید دانشگاهها روز قدس را مهم دانستند و اظهار داشتند، رژیم صهیونیستی یک رژیم جغرافیایی منطقه خاص نیست و دفاع از فلسطین است، افزود: مبارزه با رژیم صهیونیستی مبارزه با استکبار و نظام سلطه است .
وی ادامه داد: کسینجر (وزیر سابقه خارجه آمریکا) 20 سال پیش مطرح کرد که نفوذ تشیع و انقلاب اسلامی حاضر به خطر انداختن هستی ما است و در این رابطه هیچ راهی وجود ندارد جز اینکه جنگ شیعه و سنی راه بیندازیم.
وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه آمریکا در حال فروپاشی است گفت: در این رابطه اطلاعات دقیق داریم چون منشأ این فروپاشی انقلاب اسلامی است.
وی اظهار کرد: وقتی وارد گوگل می شویم و فروپاشی آمریکا را جستجو می کنیم حدود 13 میلیون مقاله در اختیار کاربر قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: بررسی ها نشان داد این مقاله ها را اساتید دانشگاه ها و هیات علمی و دانشگاهی خود آمریکا نوشتند که نظام آمریکا در حال فروپاشی است.
وی افزود: در بررسی اولیه ، بسیاری از صاحب نظران منشا فروپاشی و امپریالیسم آمریکا را انقلاب اسلامی می دانند.
وزیر سابق با اشاره به اینکه آمریکا در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و نظامی به بن بست رسیده است، گفت: اگر می بینید ترامپ حرکت شیر گاو دوشیدن در عربستان و همراهی آنها را مطح می کند، نظام سرمایه داری آمریکا دچار بحران بزرگ است.
وی با اشاره به مشکلات آمریکا افزود: در این راستا خود ترامپ می گوید؛ در بعد اقتصادی 20 میلیون بدهی داریم و وضعیت اقتصادی مردم خوب نیست و کشور به جاده های تازه و پل ها و فرودگاه های جدید نیاز دارد ولی پولی در این زمینه نیست و اتفاقات وحشتناک در بخش های مختلف این کشور در 45 سال گذشته در این کشور بی سابقه است.
مصلحی بااشاره به اسلام هراسی رسانه ای شدید و شهرک سینمای هالیود گفت: شهرک هالیود را 40 یهودی صهیونسیم طراحی کردند و مسیر آن اسلام هراسی است.
وی افزود: با این وجود شاهدیم که اندیشمندان دنیای استکبار و کفر به اسلام روی آورده اند و راه خروج از بن بست ها را در قرآن پیدا می کنند .
وزیر سابق اطلاعات گفت: استکبار و صهیونیسم، داعش و جیش النصر را شکل می دهد و تا مسئله قدس و حمایت مقاومت را به حاشیه ببرد و با کمال تأسف موفق شده است مجموعه عبری - عربی - غربی را شکل دهد.
وی گفت: امروز بازار کشورهای خلیج فارس در اختیار صهیونیست ها قرار دارد و این حرکت ها برای مقابله با انقلاب اسلامی و مقاومت است.
وی با بیان اینکه آل سعود بر مبنای حفظ صهیونسیم در منطقه شکل گرفت و در این زمینه تعهد داده است، گفت: حتی در جا به جایی قدرت در روزهای اخیر، هواپیماهای رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از کودتا در عربستان فرود آمدند.
مصلحی گفت: اولین اقدام پس از بیداری اسلامی از بین بردن جبهه مقاومت بود که در این زمینه با تمام هستی به میدان آمدند اما شکست خوردند.
وی افزود: داعش قرار بود اولین اقدام را علیه بشار اسد که یکی از محورهای مقامت منطقه بود با ظاهر بیداری اسلامی انجام دهد اما شکست خورد.
مصلحی با بیان اینکه آنها به خیال اینکه می توانند دولت بشار اسد را ساقط کنند، افزود: اقدام هایی را انجام دادند که همه آنها به شکست انجامید و جبهه مقاومت به این جمع بندی رسید که بشار اسد باید بماند.
وی افزود: در حالیکه آنها گمان می کردند طی چند ماه می توانند دولت بشار اسد را ساقط کنند.
وی با اشاره به آینده نگری رهبر معظم انقلاب در باره اینکه ظرف 20 و چند سال آینده، رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت، گفت: امروز جبهه مقاومت در حال پیشروی است و اقدام بزرگ و ارزشمند سپاه در هدف قراردادن مواضع داعش در سوریه، پیروی از تدبیر و برنامه های رهبر معظم انقلاب و افتخاری بزرگ برای ملت است.
وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه در مقابله با جمهوری اسلامی ایران، مجموعه اروپا و آمریکا تقسیم کارکرده اند، افزود: آنها اختلاف سلیقه دارند ولی به جان هم نمی افتند.
وی با بیان اینکه برای امنیت جمهوری اسلامی هزینه پرداخت کردیم گفت: برای تامین امنیت 17هزار شهید ترور از رئیس جمهوری گرفته تا دست فروش تقدیم کردیم و در آینده شاهد پیروزی بزرگ جبهه مقاومت خواهیم بود.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان « روز جهانی قدس » نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
گ/8114/ 2093 ** خبرنگار: امیر حسین اکبری ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.