به گزارش ایرنا، روابط عمومی فرمانداری اصفهان روز شنبه بدون اشاره به میزان درصد افزایش اعتبارات امسال این پروژه ها نسبت به سال گذشته به نقل از احمد رضوانی اضافه کرد: میزان اعتبارات امسال در این حوزه نسبت به پارسال افزایش یافته است.
وی که در نشستی با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان و بخشداران بخش های ششگانه شهرستان اصفهان با موضوع بررسی مشکلات آب شرب سخن می گفت، افزود: مجموعه فرمانداری و دیگر دستگاه های مرتبط، آماده هرگونه همکاری و همراهی با شرکت آب و فاضلاب روستایی (آبفار) برای جلوگیری از فعالیت شبکه های غیرمجاز در روستاهای اصفهان هستند.
وی با بیان اینکه روند الحاق توسعه روستا به طرح ' هادی'، طولانی مدت و با مشکلاتی همراه است، افزود: این موضوع مشکلاتی را برای مردم ایجاد می کند که باید پیگیری و راهکارهایی برای انجام اقدامات مقتضی ارائه شود.
طرح های هادی روستایی از جمله طرحهایی است که در راستای فراهم سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می شود.
این طرح ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد های مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، تأسیسات، تجهیزات و نیازمندیهای عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرحهای ساماندهی فضا و سکونتگاههای روستایی یا طرحهای جامع ناحیه ای تعیین می کند.
در این نشست، فرسودگی شبکه های آب شرب، کمبود مخازن ذخیره آب، افت فشار آب شرب و کمبود اعتبارات، از جمله مسائل و مشکلات مربوط به حوزه آب و فاضلاب روستایی شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.
اصفهان پس از استان های یزد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان با بیشترین شدت خشکسالی روبروست و شدت این پدیده در مرکز، شرق و جنوب شرقی اصفهان بیشتر از دیگر نقاط این استان است.
برنامه ریزی برای برقراری توازن بین تامین آب شرب وکشاورزی ، فرهنگ سازی در مصرف صحیح و حفظ منابع آبی، پلمب دستگاه های بدون مجوز حفاری چاه، مسدود کردن چاه های غیر مجاز، تعمیر و بهسازی سد زاینده رود و سامانه دوم آبرسانی به اصفهان از جمله راهکارها برای مقابله با خشکسالی در خطه کم آب اصفهان به شمار می رود.
ت / 6020 / 2093 * خبرنگار: علیرضا حکیمیان * انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.